Учениците в началния етап на основното образование са започнали изучаването на първия си чужд език на по-ранна възраст и продължават да го изучават през целия период на задължителното образование.
Броят на учениците в прогимназиалния етап на основното образование, които изучават два чужди езика, се е увеличил в сравнение с преди 10 години.
А в повечето страни вече са налице разпоредби, чиято цел е да се подпомогнат децата мигранти, които трябва да научат езика на приемащата държава.
Това са някои от основните изводи в доклада ,,Ключови данни за преподаването на езици в училищата в Европа", който днес бе публикуван от мрежата ,,Евридика" на Европейската комисия.
Не толкова положителен е фактът, че амбициите за изучаване на втори чужд език все още са удивително слаби.
Заслужава си да се отбележи също така, че над половината от преподавателите по езици в Европа са пътували в чужбина служебно, като мнозина са били подпомогнати с финансиране по програми на ЕС като ,,Еразъм +" — програмата на ЕС в областта на образованието, обучението, младежта и спорта.
Еврокомисарят Тибор Наврачич, отговарящ за образованието, културата, младежта и спорта, заяви: ,,Владеенето на няколко езика се превръща в едно от основните умения в Европа не само с цел намиране на работа, но и за участие в обществото. Трябва да се възползваме по-пълноценно от новаторските методи на преподаване и от новите технологии, за да се повиши интересът на младите хора към изучаването на езици."
Докладът на ,,Евридика" се отнася до страните членки на ЕС, както и до някои други европейски страни. Той предлага данни от различни източници и задълбочен анализ на изучаването и преподаването на езици.