50 души са се обадили в Националната агенция по приходите, за да разберат колко данъци и осигуровки дължат. От 5 септември всички, които притежават ПИК, могат да правят справка за дължимите си данъци и осигуровки и чрез колцентъра на Агенцията, съобщиха от НАП.
На телефона на приходната агенция може да се получи разяснение и за декларирани данни пред НАП. Единственото условие е питащите да се идентифицират чрез своя ЕГН или ЕИК по БУЛСТАТ и последните четири цифри на персоналния си код.
Тази възможност се отвори с последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс, които позволиха на НАП да предложи новата услуга през юни 2017 г.
Освен по телефона, данъчно-осигурителна информация клиентите на Агенцията могат да получат онлайн - с ПИК и електронен подпис, както и в офисите на НАП.
На телефона на информационния център на НАП 0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат насоки за декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Това може да стане и на електронния адрес -infocenter@nra.bg.
Освен това могат да ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус, справка за регистрация по ДДС и др.
Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на съответния мобилен оператор. Колцентърът на НАП приема също и сигнали за неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни нарушения.