99% от хората, които дължат данък върху доходите са заявили пред служителите от колцентъра на НАП, че ще предприемат действия, за да се издължат.

Това стана ясно от анализа на данните от кампанията на НАП за напомняне по телефона за просрочени задължения по данък върху доходите на физическите лица. Целта на кампанията бе да се напомни на около 2000 човека, че са декларирали данъци в размер на близо 1,9 млн. лв., но са пропуснали да ги заплатят в законово установения срок.

Около 14% от клиентите на администрацията не са платили задължението си поради липса на финансови средства. Други 422 клиенти на НАП са казали, че не са покрили дълговете си поради липса на информация. В същото време 10 човека са заявили, че не желаят да заплатят своите задължения.

От НАП напомнят, че от началото на годината беше въведена нова практика при събирането на по-малки дългове към хазната, при които разходите по принудителното изпълнение са равни или превишават стойността на вземането на държавата. В тези случаи обаждането от колцентъра на НАП спестява значителни средства от разходите по изпращане на покани, работни заплати на публични изпълнители, както и значително съкращава времето за уведомяване на длъжника.

Средната стойност на едно изходящо обаждане от колцентъра на НАП е 30 стотинки.