Да се криминализира неплащането на застраховка „Гражданска отговорност".
Това предложи председателят на Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) Орлин Пенев по време на срещата, която се проведе в Комисията за финансов надзор (КФН), посветена на задължителната застраховка.
В нея участваха представители на застрахователния бизнес и КАТ. Подобно искане бе отправено и от някои синдикати за онези собственици на фирми, които не плащат осигуровки на своите служители.
На въпрос дали се очаква повишаване на „Гражданската отговорност" Пенев отговори пред money.bg, че е нормално да се увеличи, тъй като всяка година тя се повишава между 10 и 20%. Пенев обаче подчерта, че всяко дружество само ще определи ценовата си политика.
Заместник-председателят на КФН Борислав Богоев, отговарящ за застраховането, на свой ред каза, че в момента покритието на „Гражданската отговорност - съотношението между броя на регистрираните автомобили и броя на сключените задължителни застраховки, драстично се понижило.
Около 22% от регистрираните автомобили се движат без сключена застраховка „Гражданска отговорност".
Богоев уточни, че ако тази тенденция продължи, може да доведе до повторното въвеждане на механизма за контрол „зелена карта", който се прилагаше от Европейската комисия преди България да стане пълноправен член на ЕС.
Богоев не даде конкретен отговор каква е вероятността това да се случи, но каза, че Европейската комисия все още не е изпращала писмо с предупреждение. По думите на зам.-председателя на КФН би трябвало да се въведат бързи превантивни мерки, за да не се изпраща такова писмо.
На днешната среща стана ясно още, че в момента КАТ провежда акция за проверка дали водачите са сключили „Гражданска отговорност".
Антон Антонов от КАТ заяви, че в скоро време камерите по пътищата ще могат да следят и дали автомобилът има лепенка на стъклото си, която да удостоверява дали автомобилът има задължителната застраховка.
acho
на 20.10.2010 в 22:26:24 #28Искахте демокрация-получихте юмрук в муцуната. Споко-не става така-манипулират Ви. Просто трябва да Ви опразнят джоба. Като ви плашат.Народът и затова ще скочи и набързо ще стане доброволна застраховка. демократично.
BG_Sofia
на 20.10.2010 в 20:24:21 #27LEVSKI27 | 20.10.2010 13:20 Благодаря.... За такива като теб.... Тексас 30-те.... Калибъра на гъза и при ПТП който е по бърз.... Това ли ти е мечтата?.... Да няма застраховки.... пей сърце! И на мен не ми се дават пари... ама много са .... бабаит шофьорите! а и КАТ са върхът! А Нашенецът разбира само когато му бръкнеш ефективно в..... портфейла..... А това с манивелката.... го отнасям към ника-ти!Той говори повече от теб.... Нищо лично пич! Живот....
LEVSKI27
на 20.10.2010 в 14:20:39 #26XXX | 19.10.2010 16:41 BG_Sofia | 19.10.2010 14:59
LEVSKI27
на 20.10.2010 в 14:19:21 #25friend | 19.10.2010 18:46 Утре и Фантастико ще си издейства такъв закон и който не купува от него ще бъде съден. ДАЖЕ МОЛОВЕТЕ ПЪРВИ ЩЕ ЛОБИРАТ
LEVSKI27
на 20.10.2010 в 13:17:42 #24бББ | 19.10.2010 19:26 По-скоро трябва да се криминализира изнудваческото изтискване на пари от населението, под формата на застраховка.
LEVSKI27
на 20.10.2010 в 13:17:18 #23НА МАЙКА ВИ П*ТКАТА
nqgo
на 19.10.2010 в 20:54:27 #22yoshimitsu | 19.10.2010 19:08 ще го овъзмездят от фонд "яж ми ... ",не виждаш ли какво правят тези измикяри в съседната статия http://news.ibox.bg/news/id_1420510619 само и само да не платят нищо на пострадал трябва да им се отнемат лицензите на всички до един и да стане държавна дейност както беше преди или всеки да си бере гаилето и да отговаря като сагреши...ЗАЩОТО КАКВОТО И ДА СИ ГОВОРИМ ВСИЧКИ ТЕЗИ КОМПАНИИ ПРИВАТИЗИРАНИ И НОВОИЗЛЮПЕНИ -АРМЕЙЦИ,УНИКИ,ДЗИ-ТА,ЛЕВ-ИНСИ СА НАСЛЕДНИЦИ НА ТРИБУКВЕНИТЕ РЕКЕТ ГРУПИРОВКИ ОТ БЛИЗКОТО МУТРЕНСКО МИНАЛО... на тях това им е метода на работа заплахи изнудване и обири ,но преди поне го правиха с момчета с къси вратове ,а сега в наглостта си стигнаха до там ,че да използват държавата и силовите и ведомства и апарат,който всички издържаме с данъкоплатските си пари...ЗА МЕН ВЪПРОСА Е ЩЕ ИМА ЛИ ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО КОЕТО ДА СЕ ПРОТИВОПОСТАВИ НА ТЕЗИ БЕЗУМИЯ
ostrovitjan
на 19.10.2010 в 20:49:29 #21Много мъдри мисли прочетох тук , но нека да ви кажа как е в Австрия. Регистрация на МПС се извършва при всеки един застраховател , става за 15мин.На място ти дават табелите , талона и се сключва задължителна застраховка (гражданска отговорност). Няма КАТ , опашки и бг простотии.Ако се направиш на тарикат и не си плащаш застраховката , след няколко напомняния ,застрахователите сигнализират в полицията , която просто ти сваля номерата и колата заминава репатрирана от паяк на наказателен паркинг.Удоволствието струва 200-300 евро , като след третият ден почват да се начислява допълнително сума за престой. Ако се правиш на луд и не си освободиш колата, след известен период от време колата се конфискува и отива на търг. Та това е- просто и ясно , няма не искам , няма недей , няма умувания за и против ! Като искаш да караш кола си плащаш , като ти се вижда скъпо , просто не караш кола... А, и при птп виновният сам си плаща щетите(освен ако няма каско) , ощетеният просто си дава колата на сервиз , идва официален оценител , определя се сумата необходима за поправка и сервиза сам си търси парите от застрахователя !
бББ
на 19.10.2010 в 20:26:29 #20По-скоро трябва да се криминализира изнудваческото изтискване на пари от населението, под формата на застраховка.
robus
на 19.10.2010 в 19:38:13 #19Според мен трябва много спешно да се криминализира деянието,работодател който плаща осигуровка върху минималната заплата.
карнобатска гроздова
на 19.10.2010 в 18:48:41 #18не ви ли е срам бе рекетьори какъв е смисъла от тази ГО, освен, че ви пълним гушите с предната ми кола един ме удари и излезе, че а застрахован в армеец , ремонта ми излезе 300 лв., а те ми платиха 52 по съвет на адвокат приложих документите от ремонта и пуснах молба до управителя на армеец да разгледат случая и да ми доплатят в срок от 1 месец трябваше да ми отговорят, звънях често в продължение на 5-6 месеца, но така и не получих отговор
XXX
на 19.10.2010 в 17:41:22 #17BG_Sofia | 19.10.2010 14:59
iva_sh
на 19.10.2010 в 17:01:02 #16крайно време е ако плащането на посредник ще се считга за плащане в полза на застрахователя като начало на действие на полицата /чл.187 от КЗ/, да се въведе правен регламент, който да задължава както застрахователя, така и посредника /брокер или агент/ при приемане на сумите да издава счетоводен платежен документ, който да отразява датата на плащането на застрахователните вноски. Този документ да се съхранява до 5 години от изтичане срока на полицата и при нужда да се предва на контролните органи. При спор в съда ще може да се назначава експертиза за да се установи дали заплащането на вноската е начислено тукущо. И докога застрахователните посредници ще раздават предварително попълнени бланки от полици на куцо и сакато, без да е ясно този който реално сключва застраховката от името на застрахователя дали изобщо разбира какво прави. В КЗ да се въведе правилото, че липсата на определени реквизити или тяхната преправка в текста на полицата я прави нищожна.
iva_sh
на 19.10.2010 в 16:52:48 #15липсата на стикер за сключена застраховка е административно нарушение по ЗДвП, а не по Кодекса за застраховането. Между двата закона има недопустимо преплитане на състави. Уж застраховката се доказвала с полица и стикер, но е напълно мъзможно водачът да не носи полицата в себе си и стикерът да не е залепен, но собственикът все пак да е сключил застраховка за това МПС и да няма нарушение по чл. 315, ал.1 от КЗ.
iva_sh
на 19.10.2010 в 16:46:03 #14абсурдно е да се въведе наказателна отговорност за несключена застраховка. Това е административно нарушение по чл. 315 от Кодекса за застраховането, където минималнатга глоба е 400 лева и се наказват както собствениците /за това че не са изпълнили задължението си да сключат такава застраховка/, така и водачите които не са собственици /за това че управляват МПС за което няма сключена такава застраховка/. Причинините да не може този текст да има нужната превантивана функця са две: липса на информация в реално време на електронен носител за всяка сключена полица, която да е на разположение на контролните органи и умишленото антидатиране на полици от почти всички застрахователни посредници с което те спестяват на клиентите си налагането на предвидената в закона санкия като им издават полоци, които уж били валидни към момента на проверката. Това трудно може да се докаже, тъй като и двете страни нямат интерес да разкрият съставянето на документ с невярно съдържание с користна цел. Вероятно една такава полица е съпроводена и с допълнителни плащания за посредника, тъй като той знае че прави нещо нередно. Обикновено такава полица е разсрочена и след първата минимална вноска няма други плащания. Информацията в сайта на КФК за сключените застраховки от този вид не е актуална, но очевидно това не притеснява надзорния орган, нито който и да е застраховател или държавна институция.
zoser
на 19.10.2010 в 16:36:00 #13На Г-н Пенев само увеличения и повишаване на обемите му се привиждат в последните 10 години. За съжаление така си представят нещата и останалите му колеги в Алианц България. Действителността обаче е различна от представите им.
BG_Sofia
на 19.10.2010 в 15:59:52 #12Не за първи път поставям въпросът Какво е това ГО на овтомобил-кола? Колата Гражданин ли е? Застраховка на колата е КАСКО.... Отговорността е на водача.... значи застраховката трябва да е лична! и да не можеш да управляваш МПС без книжка за правоуправление и застраховка която да покрива евентуални твои безумия или случайни ПТП... За мен това е простичко и решава редица безумни ситуации по пътищата.... Първо ако не си направил лична застраховка - няма да управляваш колата... второ ако имаш такава ще можеш да караш която и да е кола на когото и да е тя стига Тя колата да отговаря на другите изисквания , да има Годишен технически презлед!!!!.... Трето.... Тази застраховка, Личната може да бъде редуцирана по време/периода може да се уточни от съответните органи/ но по принцип.... може да си летен шофьор, или да ти се налага да управляваш МПС само за определен период! плащаш сумата за периода и караш.... това предполага от самосебе си по голяма вероятност нормалните водачи да се платят застраховката.... е няма да има лепенки по колата и полицаите няма да разберът кой какво е патил..... то и сега е същото, макар и с лепенките.... но тогава наистина когато те хванат че си без застраховка и караш.... направо по бързата процедура КРИМИНАЛНО ОСЪДЕН! ефективно и веднага! просто на другия ден си в затвора независимо кой си и кавно е положението ти.... Само така ще мислиш три пъти дали ще караш без да си застрахован..... Ако трябва да се задълбочи тази теза това трябва да се отнася и за мотористи, колоездачи, водачи на каруци и трактори ..... разбира се сумите ще се различни но в крайна сметка те покриват риска на участниците в движението...... Така и по лесно ще може да се редуцират и рисковите водачи.... участвали в ПТП.... и пи ниски застраховки за водачи без ПТП по периодите..... Иначе всяка година трябва да сменяме номерата на колите, защото тогава в КАТ ни искаха платена ГО за да докараме процента на платена застраховка по нормите на ЕС.... а това къде и за какво се ползват тези средства е друг въпрос....
mitkonice
на 19.10.2010 в 15:47:03 #11Лапенце с жълтичко - споменаването на моя ник не прави душевните ти нечистотии по лицеприятни
nqgo
на 19.10.2010 в 15:01:31 #10ето ги застрахователите: http://news.ibox.bg/news/id_1420510619
max_power
на 19.10.2010 в 14:46:32 #9За 10 години заплатата ми се е увеличила с 15%. Средногодишно 1.5%. Тези искат, ей така, 10-20% (!!!) увеличение. Защото, видите ли традицията да се спазва.