На автомагистрала „Марица” не преасфалтират – там има проблем с две от фугите, на които трябва да бъдат подменени силиконите, за да не се скъсат. Те са гаранционни и изпълнителят от двете страни подменя тези фуги.
Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която участва в Петата годишна конференция, посветена на проблемите във водния сектор.

Павлова заяви, че няма компрометирани участъци по трасето и единственото, което се извършва, е подмяна на фугите. Тя обясни, че самата подмяна изисква пълно затваряне на пътното платно и се извършва за сметка на подизпълнителя.

По-рано днес, пред Нова телевизия, премиерът Борисов също подробно обясни какво се случва на Марица.

Той призна, със строителството се е бързало, за да можем да се включим в срока на еврофинансирането по проекта. Борисов също подчерта, че обектът е в гаранция и държавата не плаща нищо за настоящия ремонт.

Във връзка с окрупняването във ВиК сектора министър Павлова коментира, че все още има неразбиране от страна на местните власти защо това е необходимо. Относно ВиК операторите тя увери, че целта не е да ги закрият, а да станат част от едно акционерно дружество, където по места техниците и инженерите остават да работят.

Във връзка с примера с Пазарджик, където има 10 ВиК оператора, регионалната министърка бе категорична, че няма нужда от 10 финансови дирекции, 10 администрации. „Това е абсолютно разпиляване на инвестиции”, коментира Павлова.

Тя обясни, че дали ще има поскъпване на водата зависи от бизнес плановете на дружествата. До 30 юни големите ВиК оператори да поддадат своите бизнес планове, които ще реализират до 2022 година.

„Ние виждаме, че големите ВиК дружества планират не малки инвестиции за сметка на собствени приходи”, коментира Павлова. Тя припомни, че в страната има праг на поносимост по отношение цената на питейната вода.