"Имаме 27 000 предприятия, които произвеждат хранителни стоки, и над 42 000 търговски обекта, в които се продават такива стоки. В сектора са заети около 82 000 души." Това заяви икономистът Лъчезар Богданов от Института за пазарна икономика в ефира на bTV.
Според него фокусът на политиките трябва да бъде насочен към доходите на хората, а не към административен контрол върху цените. "Това е наклонена плоскост. В България има конкуренция, има потребители за всичко. Решението е свободният пазар и конкуренцията", подчерта той.
Богданов определи като абсурдна идеята за въвеждане на таван на надценките на хранителни стоки и заяви, че не знае как ще сработи тази мярка.
По думите му това изглежда като опит да се сплашат няколко от големите играчи на пазара. "Законът за надценката е логически абсурд", убеден е икономистът.
В разговора се включи и бившият министър Мирослав Севлиевски, който подкрепи идеята за т.нар. "магазини за хората", като изрази надеждата си, че тя няма да бъде реализирана зле.
Според него опитът на властта за такива магазини трябва да се подкрепи, като той изтъкна, че хората имат усещане, че живеят в "социална пустиня".
"Важното е тези магазини да не се превърнат в изборни сборища", коментира още Севлиевски. Неговите опасения са, че в тези магазини ще се появят "тефтерите на версията".
"Не е страшно и опасно да рискуваме 10 милиона", категоричен е бившият министър от кабинета "Сакскобургготски". За него магазините не са опасност, а опитът на държавата да контролира надценките.
Магазин за хората, по думите му, не е панацея, но никой не го отрича. Неговото притеснения, че регулираната надценка на храните може да се превърне в предизборна бухалка.
"Няма работа държавата в ценообразуването", категоричен е Мирослав Севлиевски.
shtimpo
на 07.08.2025 в 11:17:22 #3“Важното е тези "Магазини за хората" да не се превърнат в изборни сборища” = “Важното е ако-то да не мирише”
n-a-M6Ro0tu2
на 07.08.2025 в 10:39:02 #2Преживяването на кражба на трудно спечелените ви крипто средства може да бъде обезсърчително, но работата с професионалисти като Forensichackersweb може да ви помогне да възстановите доверието и увереността си. Тяхната ангажираност за възстановяване на откраднатите ми средства не само ми върна парите, но и възстанови вярата ми в крипто пазара и инвестиционните възможности. Въпреки че пътуването ми с Forensichackersweb завърши със задоволителен резултат, е важно да се поддържа бдителност в света на крипто инвестициите. Киберпрестъпниците непрекъснато се развиват и нуждата от професионална помощ за осигуряване на вашите инвестиции не може да бъде надценена. Като останете бдителни и разчитате на експерти като Forensichackersweb, можете по-добре да защитите активите си и да сведете до минимум рисковете, свързани с крипто инвестициите. Техният опит и отдаденост на процеса на възстановяване доведоха до задоволителен резултат от възстановяването на откраднатите средства. Това служи като напомняне за важността на професионалните услуги за възстановяване на крипто средства като Forensichackersweb за възстановяване на доверието в света на дигиталните инвестиции. Имейл: Forensichackersweb @ gmail com
насо
на 07.08.2025 в 09:48:31 #1Направете кооперативна търговска група, която има собствени продукти и която обединява множество различни компании, работещи в сектори като: Търговия на дребно (супермаркети, хипермаркети) Горива (бензиностанции) Хотелиерство и ресторантьорство Финансови услуги (кооперативна банка) 1. Кооперативна структура регионални кооперативи, които са собственост на техните членове (потребители). Това означава: Всеки клиент може да стане член, като се регистрира и получи членска карта. Членовете участват в печалбата на кооператива чрез т.нар. бонус система. Всеки кооператив работи независимо, но те всички са част от по-голямата група. 2. Членска карта и бонуси Когато пазаруваш в магазини или ползваш услугите на кооператива и показваш картата си, натрупваш бонуси – процент от покупките се връща като пари. Колкото повече пазаруваш, толкова по-голям е процентът на бонуса. Бонусите се изплащат месечно по сметка (обикновено в кооперативната банка, ако имаш там сметка). 3. Ценообразуване и отстъпки Членовете получават допълнителни отстъпки, персонализирани оферти и кампании. Това е мотивация да бъдеш лоялен клиент на групата. 4. Управление и гласуване Като член, можеш да участваш в годишните общи събрания на кооператива и да гласуваш за управлението. По този начин клиентите имат реално влияние върху организацията. 5. Кооперативна банка Членовете могат да открият сметка, където получават бонусите си. Банката предлага стандартни банкови услуги – карти, кредити, спестявания.