"Имаме 27 000 предприятия, които произвеждат хранителни стоки, и над 42 000 търговски обекта, в които се продават такива стоки. В сектора са заети около 82 000 души." Това заяви икономистът Лъчезар Богданов от Института за пазарна икономика в ефира на bTV.

Според него фокусът на политиките трябва да бъде насочен към доходите на хората, а не към административен контрол върху цените. "Това е наклонена плоскост. В България има конкуренция, има потребители за всичко. Решението е свободният пазар и конкуренцията", подчерта той.

Богданов определи като абсурдна идеята за въвеждане на таван на надценките на хранителни стоки и заяви, че не знае как ще сработи тази мярка.

По думите му това изглежда като опит да се сплашат няколко от големите играчи на пазара. "Законът за надценката е логически абсурд", убеден е икономистът.

В разговора се включи и бившият министър Мирослав Севлиевски, който подкрепи идеята за т.нар. "магазини за хората", като изрази надеждата си, че тя няма да бъде реализирана зле.

Според него опитът на властта за такива магазини трябва да се подкрепи, като той изтъкна, че хората имат усещане, че живеят в "социална пустиня".

"Важното е тези магазини да не се превърнат в изборни сборища", коментира още Севлиевски. Неговите опасения са, че в тези магазини ще се появят "тефтерите на версията".

Одобриха създаването на "Магазин за хората", първият Съвет на директорите е определен
Обновена

Одобриха създаването на "Магазин за хората", първият Съвет на директорите е определен

Първият обект ще заработи в област Пловдив през есента

"Не е страшно и опасно да рискуваме 10 милиона", категоричен е бившият министър от кабинета "Сакскобургготски". За него магазините не са опасност, а опитът на държавата да контролира надценките.

Магазин за хората, по думите му, не е панацея, но никой не го отрича. Неговото притеснения, че регулираната надценка на храните може да се превърне в предизборна бухалка.

"Няма работа държавата в ценообразуването", категоричен е Мирослав Севлиевски.