Кметът на Пловдив Иван Тотев смята, че скоростно трябва да се търси сериозен концесионер на летището в града под тепетата, съобщи Дарик. Градоначалникът подчерта, че летището ще продължи да работи и не може да има съмнения, че то ще бъде затворено или закрито.

Припомняме, преди седмици са уволнени 30 служители по сигурността на летище Пловдив. Стари авиатори са категорични, че летище Пловдив често се ползва като резервно за кацане или излитане, когато метеорологичните условия в София не позволяват тези дейности.

Кметът припомни, че само през миналата година местната администрация е превела около 400 000 лева във Фонда за развитие на Летище Пловдив, в който членуват още 10 общини.

Според него, начинът на работа на летището в града не е най-добрият и когато има аварийна ситуация, се случва нещо, което хвърля петно на региона. Така градоначалникът коментира случая, при който над 300 пътници на два самолета, отклонени към Пловдив, заради буря в София, са останали блокирани с часове на пловдивския аеропорт.

Междувременно пред Нова телевизия изпълнителният директор на аерогарата в Пловдив Владимир Щърбанов заяви: "От юни месец летище Пловдив работи на дневен режим от 6.00 до 20.00 ч. През нощта не съществува".

Припомняме, заради силния вятър в София в събота през нощта два самолета бяха пренасочени към летището в Пловдив, където кацнаха аварийно. Пътниците чакаха с часове на борда, защото нямаше кой да ги обслужи. През нощта на летището липсва физическият контрол и персоналът, който да прикачи стълбата към самолета.

Щърбанов коментира, че не съществува понятие като аварийно кацане по заявка.

„Заходът е извършен правилно, но на несъществуващо летище. Трябва да се направи разследване, за да се провери как е допуснат такъв сериозен инцидент", заяви още Владимир Щърбанов.