Третото годишно издание на "Денят на Експириън в България" събра експерти от различни индустрии, които дискутираха важността на информацията и аналитичните решения в управлението на кредитния риск.

Делегатите на тазгодишния семинар се събраха, за да чуят как ефективното управление на кредитния риск може да изиграе решаваща роля за успеха на българските финансови институции.

Над 100 експерти от българската финансова общност участваха в изданието, по време на което бе обсъден проблемът как информацията и аналитичните решения, могат да помогнат за подобряването на стратегиите за привличане на нови клиенти, управлението на клиентската база и събирането на вземания.

Икономическата криза накара организациите да се фокусират върху събирането на просрочени вземания.

Делегатите дискутираха още как познанието за клиента може да подпомогне стратегиите за събиране на вземанията, така че те да адресират трите ключови фактора за успеха:
намаляване на загубите от лоши кредити, намаляване на разходите за всеки възстановен лев и задържане на лоялните клиенти.

По време на презентациите беше обяснено, че за да се увеличи печалбата, е еднакво важно както организациите да имат ясни стратегии за събиране на просрочените вземания, така и да увеличат приходите си от съществуващи доходоносни клиенти.

На участниците бе показано как да използват данните от Кредитното бюро и аналитичните решения, като основа за идентифициране на най-добрите потребители, на които да се предложат кръстосани и допълнителни продажби.

По време на конференцията бе напомнено също, че е важен и подходът при процеса на отпускане на нови кредити.

Ефективното управление на процеса на оценка на нови заявления, може да доведе до съществени ползи в намаляването на разходите и увеличаване на качеството на портфейла.