Общо около милион и 740 хиляди лв. от невнесен в срок ДДС са постъпили в териториалната дирекция на НАП в Пловдив.

Забравилите да си платят данъка са дошли след напомняне от кол центъра на приходната администрация.

От клиентите, които са получили обаждане по телефона, задълженията си напълно или частично са платили 166.

Кампанията за събиране на просрочените вземания се проведе през декември миналата година и обхвана 289 клиенти на администрацията, които са забравили да заплатят общо 3,5 млн. лв. данък върху добавената стойност, въпреки, че са го декларирали в месечните справки декларации по ДДС.

На телефон 0700 18 700 всеки делничен ден гражданите и фирмите могат да получат компетентен съвет за данъците и осигурителните вноски.

Освен по телефона, експертен съвет може да се поиска и на електронната поща на центъра infocenter@nra.bg.

На посочените телефон и електронна поща могат да бъдат подавани и сигнали за корупция.

Експертите в кол-центъра на НАП провеждат и така наречените изходящи кампании за събиране на закъснели плащания.

До момента са приключили три такива инициативи, като от 538 длъжници са събрани над 14,7 млн. лв. след позвъняване по телефона или изпратен смс-и.

Подобна телефонна кампания за събиране на просрочени задължения в София и Пловдив тече в момента.

На длъжниците, които имат временни финансови затруднения ще бъдат предложени възможности за плащане на части. Срещу онези лица, които без основателна причина не предприемат нищо за уреждане на дълговете си към НАП в едноседмичен срок от обаждането, ще започне процедура за принудително събиране.  

След края на месец април ще стартира и кампанията по събирането на неплатените в срок глоби от КАТ.