626 души са потърсили помощ в последния ден на 2024 г. в "Пирогов", съобщават от лечебното заведение.

От тях 111 се е наложило да останат за болнично лечение. Дежурните екипи определят празничното дежурство като типично натоварено за "Пирогов" в този момент от годината.

Сред най-натоварените кабинети в Спешно отделение - възрастни и в Спешно отделение - деца на болницата са спешните кабинети по вътрешни болести и кардиология, ортопедия и травматология, неврохирургия, лицево-челюстна хирургия, коремна и гръдна хирургия, урология, детска хирургия, детска ортопедия и травматология. Откроява се натовареността на спешния педиатричен кабинет в "Пирогов".

От болницата отчитат, че през 2024 г. има ръст на пациентите, доверили здравето си на екипа на "Пирогов". 267 000 души от София и България са потърсили помощ в Спешното отделение на университетската болница. От тях за оперативно или консервативно лечение се е наложило да останат 53 000 пациенти, като близо 11 000 са деца от 0 до 18 години.

3500 пациенти са потърсили помощ в "Пирогов" по празниците

3500 пациенти са потърсили помощ в "Пирогов" по празниците

От тях 1300 са деца

Сред най-натоварените клинични звена на болница "Пирогов" през миналата година са били клиниките по ортопедия и травматология - възрастни и деца, клиниките по вътрешни болести и кардиология, по неврология, по неврохирургия, по хирургия, по детска хирургия, отделението по педиатрия, клиниката по изгаряне и пластично-възстановителна хирургия, клиниката по токсикология, клиниката по урология. Най-натовареното звено в болницата са Спешно отделение - възрастни и Спешно отделение - деца. Те са и най-натоварените спешни отделения в София. От Интензивните сектори в "Пирогов" отчитат непрекъсната пълна заетост, при това с изключително комплицирани медицински случаи. Уточнява се, че става въпрос не само за най-тежките случаи от болницата или от София, а и за най-предизвикателните медицински казуси прехвърлени в "Пирогов" от страната.

От "Пирогов" изтъкват, че завършват годината и с положителен финансов резултат, който е на фона на регулярно покриване на всички ежемесечни задължения и липса на просрочени задължения.

Посочва се, че ръководството на болницата е увеличило заплатите на служителите. Въвело е и ваучери за храна да получават всички служители, като стойността им е увеличена двойно. При второто увеличение на ваучерите, стойността им е достигнала тавана, позволен от закона.