Въвежда се електронна система за разпределяне, заявяване, отпускане и отчитане на ваксини за задължителни и целеви имунизации и реимунизации, съобщават от Министерството на здравеопазването (МЗ).

Системата ще създаде единна среда за обмен на информация между МЗ, регионалните здравни инспекции и лечебните заведения, които изпълняват Имунизационния календар. Тя позволява на всеки лекар да заявява ваксини от разстояние, да следи наличности по партиден номер и срок на годност и да получава автоматично обобщени отчети за извършените имунизации.

От МЗ обясняват, че електронната система ще премахне редица досегашни задължения за лекарите, като годишните планове и отчетите на хартиен носител. От 1 септември отпада и воденето на книга за профилактичните имунизации, както и вписването на данни в имунизационни паспорти и лични амбулаторни карти.

Здравното министерство е изпратило писмо до Българския лекарски съюз с подробна информация за промените и новите функционалности на електронната система.

Цените на лекарствата няма да се вдигнат, ще ги следим с безплатно приложение в лева и евро

Цените на лекарствата няма да се вдигнат, ще ги следим с безплатно приложение в лева и евро

Pриложениеto "MedicinePrice" може да бъде изтеглено още днес