Китайската Touchstone Capital Partners Ltd. ще финансира проекта за подводен жп тунел, който ще свърже столиците на Финландия и Естония. Това съобщиха от компанията строител Finest Bay Area Development Oy, цитирано то money.bg
Една трета от финансирането ще бъде под формата на инвестиция, което ще даде на Touchstone миноритарен дял, а останалите две трети ще бъдат под формата на дълг. Общата сума възлиза на €15 милиарда.
Планираният тунел между Хелзински и Талин ще бъде дълъг над 100 км. Ще бъде нужно изграждането и на един изкуствен остров. Проектът е дело на Питър Вестербака, познат от компанията Rovio Entertainment Oyj.
Така тунелът ще бъде най-дългият в Европа, както и в света.
Правителствата на Финландия и Естония вече заявиха, че работят по осигуряване на финансиране от Европейския съюз, което ще намали част от нуждата за частен капитал.
chafeto
на 08.03.2019 в 17:25:11 #3nsmilitia @QWE Това е и породата на чуждестранните инвеститори. Никакъв показател за развитие не са. Чужди експлоататори, които целят максимална възвращаемост от инвестицията си. Сами сме си достатъчни! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ами бленувахме го този свободен пазар и ето... То хубаво разбирасе, ама от свободен в един момент става неконтролируем и на практика управлява правителствата. За това как печалбата става религия, а човешкия фактор стока, как богатствата отиват в ръцете ня няколко човека, да не говорим. Трябва да има някакаъв баланс.
nsmilitia
на 08.03.2019 в 17:10:04 #2@QWE Това е и породата на чуждестранните инвеститори. Никакъв показател за развитие не са. Чужди експлоататори, които целят максимална възвращаемост от инвестицията си. Сами сме си достатъчни!
QWE
на 08.03.2019 в 15:32:05 #1А в туй време - "Пореден чужд инвеститор бяга от България." Aмepиĸaнcĸият пpoизвoдитeл нa бaтepии ЕnеrЅуѕ щe зaтвopи cвoя зaвoд в Tъpгoвищe, cъoбщиxa oт ĸoмпaниятa. B зaвoдa в Бългapия ce пpoизвeждaха aĸyмyлaтopни бaтepии зa дизeлoви пoдвoдници. Да не забравяме, че през януари си би камшика от България и южноафриканската фирма Automotive Leather Company, която произвеждаше автомобилни тапицерии, включително за BMW. Тя закри трите си бази вд България и извади на улицата 1 400 работника.. След нея пък Nestle затвори най-голямата фабрика за сладолед у нас.