Администрацията на президента на САЩ Джо Байдън публикува амбициозна федерална стратегия за изграждане на 500 000 зарядни станции за електрически превозни средства в цялата страна и намаляване на цената на електрическите автомобили с цел трансформиране на автомобилната индустрия в САЩ, информира "Асошиейтед прес".
"Бъдещето на транспорта в нашата страна и по света е електрическо", подчерта вицепрезидентът Камала Харис в съоръжение за зареждане на електромобили в предградие в Мериленд.
Законът за инфраструктурата на стойност 1 трлн. долара, който Байдън подписа миналия месец, разрешава национална мрежа от зарядни станции и заделя 5 млрд. долара за щатите за изграждането им, включително 63 млн. долара за Мериленд. Законът също така предвижда допълнителни 2,5 млрд. долара за местни безвъзмездни средства в подкрепа на зарядни станции в селските райони и в общности в неравностойно положение.
Законопроектът на Байдън на стойност 2 трлн. долара за социална и екологична политика, който сега е в процес на разглеждане в Сената, включва данъчен кредит от 7 500 долара за намаляване на цената на електрическите превозни средства.
"Искаме да направим електрическите превозни средства достъпни за всички", изтъкна Харис и добави: "Абсолютно да бъдат направени достъпни за всички и лесно използваеми. Точно като да напълниш колата си с газ."
Автомобилната индустрия вече се насочва към електрически превозни средства, отбеляза Харис: "Трябва да направим смяната по-бързо и да се уверим, че е направлявана от Съединените щати."
Когато обществените зарядни устройства са инсталирани в селски, градски или крайградски квартали, "ние улесняваме хората да минат на електричество", увери Харис, добавяйки, че най-голямата бариера, която повечето хора посочват при закупуването на електрическа кола, е "да се разбере къде и как да се зарежда тя".
Хората, които живеят в апартаменти, може да нямат частна алея, където да инсталират зарядна станция, каза тя, докато жителите на селските райони може да трябва да карат мили до най-близкото зарядно устройство.
Харис посети съоръжение за поддръжка в Брандиуайн, близо до Вашингтон, където получи демонстрация как работят зарядните устройства и научи за план за електрифициране на правителствения флот в окръг Принц Джордж в Мериленд.
"Няма нито звук, нито дим!", възкликна Харис, докато зареждаше една от колите на окръга, като попита със смях: "Как да разбера, че наистина работи?"
Колата е напълно заредена, когато дисплеят е постоянно зелен, уточни Махидхар Реди, главен изпълнителен директор и основател на SemaConnect, компания от Мериленд, която е произвела зарядната станция.
Ускореното внедряване на електрически превозни средства за лични автомобили и търговски паркове ще помогне за постигане на целта на Байдън за нетни нулеви емисии на парникови газове до 2050 г., като същевременно се създадат хиляди работни места, увери Белият дом.
Усилията също така целят да помогнат на САЩ да надминат Китай на пазара на електрически автомобили. Понастоящем пазарният дял в САЩ на продажбите на електрически превозни средства е една трета от размера на китайския пазар на електромобили.
Байдън си е поставил за цел електрическите автомобили и камиони да представляват половината от продадените нови превозни средства до 2030 г.