Германия изпревари САЩ по новорегистрирани електрически автомобили през миналата година, информира ДПА, позовавайки се на доклад на Центъра за изследване на слънчевата енергия и водорода в Баден-Вюртемберг (ZSW).

Това частично се дължи на увеличените субсидии до 9000 евро. Така Германия изпреварва САЩ като втория най-голям пазар на електрически автомобили.

Китай остава на върха с 1,25 милиона нови регистрации през 2020 г., което е повече от 1/3 от всички 3,18 милиона по света. Но делът на Китай се топи. Докато китайският пазар е отчел ръст от 3%, по света ръстът е 38 на сто. Това предимно се дължи на Европа и Германия, където е регистриран ръст от 264% до почти 395 000 коли.

Европа като цяло, включително ЕС, Великобритания, Норвегия, Исландия и Швеция, е отчела растеж от 134% и повече регистрирани коли от Китай - 1,37 милиона електрически автомобила.

САЩ се нареждат след Китай и Германия с 322 000 нови регистрации на електрически коли и plug-in хибриди (PHEV) през миналата година. Те са следвани от Франция (195 000), Великобритания (175 000), Норвегия (108 000), Швеция (94 000), Нидерландия (88 000), Италия (60 000) и Канада (53 000).

В края на 2020 г. е имало 10,9 милиона електрически коли и plug-in хибриди по улиците. Почти половината (5 милиона) са в Китай и 1,77 милиона в САЩ. В Германия е имало 569 000, което е далеч от целта 7-10 милиона до 2030 г. Това означава, че Германия трябва да регистрира по около 1 милион електрически коли на година средно, за да постигне целта.

На производствено ниво "Тесла" е напред с почти 500 000 нови регистрации, но Volkswagen Group се изкачиха на втора позиция от шеста с 422 000.