До 2026 г. най-малко на всеки 60 километра в Европейския съюз трябва да има зарядни устройства с полезна мощност поне 400 киловата за автомобили с алтернативно гориво.

Това гласи временното споразумение, постигнато снощи между Европейския парламент и шведското председателство на Съвета на ЕС. Страните членки трябва да представят национални планове за постигането им, пише БНР.

И синдикатите искат предоговаряне на сроковете за въглеродните емисии

И синдикатите искат предоговаряне на сроковете за въглеродните емисии

Позовават се на решение на НС от февруари 2020 г.

Зарядните станции ще бъдат разположени по пътищата на транспортната мрежа TEN-T (Trans-European Transport Network). До 2028 г. инсталациите трябва да засилят полезната си мощност поне до 600 киловата.

За камиони и автобуси трябва да има такива инсталации поне на 120 километра. Те трябва да бъдат разположени по половината от главните пътища в ЕС през 2028 г. и да имат полезна мощност от 1400 до 2800 киловата в зависимост от пътя.

Отделно, от 2028 г. нататък се предвижда да има по две зарядни станции за камиони на сигурни и безопасни паркоместа.

Преговарящите се разбраха също така до 2031 г. най-малко на 200 километра да има водородни зарядни станции по пътищата на TEN-T.

ЕК не отстъпвала и милиметър за намаляването на емисиите

ЕК не отстъпвала и милиметър за намаляването на емисиите

Трябва да затворим 50% от тецовете или да ги модернизираме, обясни Росен Христов