Шест месеца след въвеждане на GDPR, сделките на технологични компании спадат със 17% и това е само началото, регламентът смачква стартиращите технологични компании в ЕС, коментира Матю Лин от MoneyWeek.

От май фирмите трябва да бъдат много внимателни относно това, каква информация събират за хората, как се свързват с тях и ако не спазват новите правила, те са изправени пред потенциално големи глоби и ЕС въведе най-тежкия режим в света за контролиране на данни и начина, по който се използват.

Шест месеца по-късно изглежда мерките имат ефект, проблемът е, че не е този, който се очакваше, нито пък е за добро. Изследване, публикувано този месец от Националното бюро за икономически изследвания от Университета в Илинойс, разглежда инвестициите за рисков капитал в Европа и САЩ преди и след влизането в сила на новите правила и разглежда всеки кръг от финансиране за нови технологични компания. Резултати след влизането в сила на новите правила са 17% спад на броя на сделките в Европа и спад от почти 40% в размера и набирането на средства.

Разбира се, шест месеца са кратък период от време и трябва да се види какви ще бъдат дългосрочните последици, но шансовете са на страната на още по-лоши резултати. Много сделки са в процес на подготовка, когато се въвежда законодателството и голям част от тях не бяха прекратени. Въздействието може да е дори още по-голямо за микропредприятията, които тъкмо започват своята работа и биха увеличили своя капитал след няколко години.

Регламентът за защита на личните данни в ЕС влиза в сила

Регламентът за защита на личните данни в ЕС влиза в сила

Доставчиците на услуги са задължени да предоставят достъп до данните на клиентите си

Подобно на Facebook и Amazon може да се справи с новите правила. Регламентите може и да ги притесняват и да се наложи да изоставят някои продукти и услуги, но като цяло технологичните гиганти разполагат с ресурси, за да изградят допълнителните изисквания, да спазват правилата и да продължат с работата си както преди.

Но GDPR буквално смачква новосъздадените фирми, а с времето някои от тях биха могли да се превърнат в конкуренти на американските гиганти. Швеция има няколко големи успеха, като Spotify. Лондон се оформя като място за глобален технологичен център, особено в области като финанси, храна и мода. Шокиращо е колко малко са европейските конкуренти.

Германия и Франция, две страни от Г-7, които са сред лидерите на първата и втората вълна на индустриалните иновации, все още не са създали един единствен технологичен конкурент с някакво реално значение. Всеки един "стартъп", който не е преминал през първата си година, или не успява да събере някаква инвестиция, защото не разполага със средства, за да се съобрази с тромавите правила на ЕС, е още една пропусната възможност да се създаде конкурент.

Да резултатът е, че в ЕС има малко повече личен живот, но има и по-малко работни места и се създава много по-малко богатство и това е лоша сделка.

Все още има решения, ЕС трябва да признае, че е създал бъркотия от правила, които активно унищожават индустриите на бъдещето. Европа трябва да се конкурира със САЩ и Китай в новите технологии. И това може да се направи само с по-малко регулация, не с повече, освен ако регулациите не са самоцел в ЕС.

Новите правила за личните данни са в интерес на всички, обясни еврокомисар Йоурова

Новите правила за личните данни са в интерес на всички, обясни еврокомисар Йоурова

С по-строги и по-ясни правила постъпваме правилно в Европа, допълва зам.-председателят Андрус Ансип