Рисковият капиталист от Силициевата долина Винод Хошла и Google Ventures са инвестирали $42 милиона в новостартираща фирма, основана от бивши служители на Google, която помага на фермерите да се застраховат срещу загуби в резултат на все по-непостоянното време.
Khosla Ventures и Google Ventures заедно с други инвеститори са решили да налеят средства в WeatherBill, чийто екип от софтуерни инженери и климатолози обобщава данните за времето от различни източници, а след това продава застраховки въз основа на статистически анализ, съобщава greentech.bg.
WeatherBill - основана от бившите служители на Google Дейвид Фридбърг и Сираж Халик - твърди, че глобалната земеделска продукция на стойност 3 трилиона долара годишно е все по-сериозно изложена на риск заради дивите и непредсказуеми колебания на времето.
2010 г., през която екстремни метеорологични условия причиниха опустошителните наводнения в Пакистан, Китай и Австралия и горещата вълна в Русия, е най-топлата в историята заедно с 1998 г. и 2005 г., според Организацията на обединените нации. Група от експерти-климатолози при ООН казва, че времето ще става все по-крайно в 21-ви век и това ще засегне всичко, от храната до водоснабдяването.
„Повече от 90 на сто от загубите на реколта се дължат на неочаквани промени във времето, а изменението на климата увеличава честотата на екстремните метеорологични събития", казва главен изпълнителен директор Фридберг.
Фирмата стартира през 2010 г. с основния си продукт - Тотална застраховка за времето, която се изплаща на клиента автоматично въз основа на метеорологичните условия. Новото финансиране ще подкрепи WeatherBill при разработването на нови продукти и разширяването й в САЩ и в чужбина.
Залогът от Хошла и Google идва в момент, когато рисковото финансиране в "зелени" компании се забавя. Инвестициите в чисти технологии спадна в световен мащаб с 30% през третото тримесечие, особено в областта на соларните системи.