Продажбите на хибридни автомобили достигнаха крайъгълен камък в Европа през миналата година, като заеха същия пазарен дял като дизеловите. Междувременно електрическите модели набират все по-голяма популярност, показват данни от индустрията, цитирани от АФП.
По изчисления на Европейската асоциация на автомобилните производители през 2021 г. хибридните коли представляват близо 20% от новите леки автомобили, регистрирани в 27-те страни от ЕС, като се изравняват с дизеловите автомобили с 1,9 милиона продадени бройки.
Това е увеличение спрямо 11,9-процентния пазарен дял на хибридите през 2020 г.
Самозареждащите се хибридни автомобили се задвижват от конвенционален двигател и електромотор, който се зарежда по време на движение. Автомобилните производители правят и плъг-ин хибриди, които се движат с електрическата си батерия, докато енергията им се изчерпа, и след това с гориво. Пазарният им дял се е увеличил до 8,9% през миналата година.
През 2021 г. са продадени близо 880 000 напълно електрически автомобила, което представлява 9,1% от общия брой регистрации на автомобили.
Продажбите на електромобили нараснаха благодарение на правителствените стимули за закупуването им и увеличаващото се производство. През 2019 г. те представляваха по-малко от два процента от пазарния дял, а през 2020 г. - 5,4 процента.
Възходът на електрическите и хибридните превозни средства се случи през година, в която общите продажби на автомобили в Европа спаднаха до най-ниското си ниво за последните три десетилетия. Производителите на автомобили бяха засегнати от пандемията и недостига на ключови компоненти. Според данните продажбите на дизелови автомобили в Европа са намалели с една трета през миналата година.
chafeto
на 03.02.2022 в 00:18:25 #2Автомобилните производители правят и плъг-ин хибриди, които се движат с електрическата си батерия, докато енергията им се изчерпа, и след това с гориво. ********************************************************************************** Това, което са описали не е "плъг-ин". Plug-in хибридът всъщност е хибрид, който също зарежда батерията си по време на движение, но има и кабел, с който батерията може да се зарежда допълнителноот мрежата. Това дава възможност за по-голям електрически пробег преди да се включи и ДВГ. Става дума за "пълните" хибриди, защото има и "меки" хибриди, при които ДВГ не се изключва, т.е., колата не може да се движи само на ток. Това, дето като изхаби батерията и след това включваш ДВГ е електромобил с rangne extender. Тук ако искаш пак да караш на ток, трябва да се прибереш и да заредиш батерията от мрежата, както при всеки друг елекромобил. Предимството в сравнение с другите електричарки е, че ако ти свърши тока при В. Търново, няма да "увиснеш" като прани гащи нейде по пътищата, а палиш бензиновия двигател и стигаш до Варна или до най-близката зарядна станция. Изгода от покупката на хибрид има само при положение, че карате предимно в града, където поради по-ниската скорост батерията се изтощва по-бавно и където поради честото използване на спирачките, сирачната енергия се връща рекуперативно в батерията. Ако човек пътува често по магистрали и скоростни пътища, покупката на хибрид се обезсмисля.
chafeto
на 03.02.2022 в 00:00:31 #1beyonder-realm Всички нови разработки и хибридни технологии тръгват от Запада докато от Изтока тръгват само хибридната нищета , хибридните войни и хибридна агресия и нищета ************************************************ Перко, няасно сме, че нямаш понятие за фундаменталната роля на Русия (с всичките и трески) в научно техническия прогрес. И се научи да пишеш, малко по-сносно, неграмотен ненормалнико!