Индия и Русия обсъждат споразумение за свободна търговия, съобщиха министри от двете страни в понеделник, ход, който допълнително ще задълбочи двустранните търговски връзки, които процъфтяват след избухването на войната в Украйна, предава Ройтерс.
Министърът на външните работи на Индия Субраманям Джайшанкар каза на събитие в Ню Делхи, че неговото правителство работи по "предварително споразумение" за търговски договор, който според министъра на търговията и промишлеността на Русия Денис Мантуров ще се превърне в гаранция за двустранни инвестиции.
Индия не е изразила категорична позиция срещу инвазията на Русия в Украйна и призовава за мирно разрешаване на конфликта чрез диалог.
Русия, традиционен доставчик на военно оборудване за Ню Делхи, измести Ирак миналия месец, за да стане най-големият доставчик на суров петрол за Индия. Общият индийски внос от Русия се е увеличил почти четири пъти до 46,33 милиарда долара през годината до 31 март.
Москва иска да увеличи вноса на машини от Индия, за да подобри търговския баланс, каза Мантуров.
"Трябва да намерим ниша в продуктите, които Индия може да замени", каза той пред репортери в кулоарите на събитието. "В гражданските проекти се нуждаем от толкова широко сътрудничество, каквото беше преди санкциите.
Ройтерс съобщи през ноември, че Русия потенциално се стреми да внесе повече от 500 продукта от Индия за ключови сектори, включително автомобили, самолети и влакове, тъй като западните санкции подкопават способността на Москва да поддържа функционирането на основните си индустрии.
Индия също има за цел да намали нарастващия си търговски дефицит с Русия, която е най-големият доставчик на военно оборудване за Индия от десетилетия и е четвъртият по големина пазар за индийски фармацевтични продукти.
Джайшанкар каза, че индийският бизнес може да се възползва от руската технология и че Ню Делхи работи за изглаждане на проблемите с плащанията, сертифицирането и логистиката.
Като противовес на западното ембарго Индия продължава да внася руски петрол. В същото време в индийската позиция се появяват редица нови и интересни черти, подкрепящи плановете на Ню Делхи и подчертаващи независима линия на Индия по отношение на политиката на Запада. Очевидно това се обуславя не на последно място и от засилената международна роля на страната, която пое ротационното председателство на Г-20 през 2023 г.
Много западни и японски експерти признават, че макар дипломатическата позиция на Индия да изглежда безпринципна, тя е напълно оправдана. Делхи демонстрира, че е против войната, не взема страната нито на Запада, нито на Русия. Индия е самодостатъчна и търси практически ползи и от двете страни.
halo
на 18.04.2023 в 12:47:25 #9Спокойно, това е индийски сериал.
ВълкСчадъР
на 17.04.2023 в 19:20:12 #8@Годоро На майкати в разпраната шунда само евтини индийски уйове влизат
ВълкСчадъР
на 17.04.2023 в 19:19:17 #7@chafeto Ровър и Ягуар никой няма да им разреши да продават в РуZZия, преполагам това го знаеш ! За самолетите, каза Ембрарер ( мене ме кефи този ) обаче от кога не си следил авиацията ? Ембрарер са пред фалит, а дори и да не са в РуZZия няма как да продават, познай защо ( жокер - какво ги движи ;) ) Турците ит е се оитват ... та като казА кой какво се опитвал със самолетите, България също е правела самолето по Фоке Вулф, казвалиса се Синигер , и като влизат твоете хора да ни освобождават за 9.IX познай от 78 пъти какво са казали ВДНАГА да се затваря ( това което са почти веднага окупирали ) ПП в 168 часа има статия за Булгарреното, и зашо се прецаква и КОЙ точно е показал показалц надолу - жокер "Защо да дразним съветските хора " ИТ секотра за Индия, ми те 90% в чужди фирми работят , защо няма НИТО една голяма индийска ИТ фирма ?
beyonder-realm
на 17.04.2023 в 18:59:32 #6Индия са прехвалени съюзници на Вашингтон, а всъщност са враг на САЩ и Запада
ivan-koichev
на 17.04.2023 в 18:44:35 #5Махиндра прави джипове Вранглер.
chafeto
на 17.04.2023 в 16:00:24 #4godoro Освен това превзеха пазара на IT специалисти. Да, за сега много от тях работят за чужди компании, но и там нещата много бъзро се променят.
chafeto
на 17.04.2023 в 15:48:44 #3ВълкСчадъР Колкото до прозиводството на индийски самолети (имам предвид тяхна собствена марка, не мощности на чужди компании) знам, че прозивеждаха леки турбо-витлови самолети. Знам, че след много зор пуснаха и собствен изтребител, но не знам дали става за нещо. Но самия факт, че правят опити да развият тази специфична индустрия е достатъчно красноречив и показва, че там гледат напред. М/у другото Бразилия също произвежда самолети (EMBRAER), вкл. вече и по-големи реактивни лайнери. Нашият авиопревозвач също има такива (сравнително малкия Embraer E 190). Започват да произвеждат хората, прохождането е трудно, но ето, че се рзвиват. Не знам защо все още някои хора си мислят, че със западът започва и свършва всичко. Да, безспорно западът все още доминира в технологично отношение, но и това е въпрос на време да се промени и както виждаме, нещата вече са в ход. Само да то напомня, че ние като част от западния свят днес внасяме боб от Индия и магданоз от Египет.
chafeto
на 17.04.2023 в 15:19:41 #2ВълкСчадъР Индийската TATA GROUP собственик на LAND/RANGE ROVER и JAGUAR Теб явно те мързи да прочетеш дори няколко реда от Уикипедия и пак се изказваш неподготвен. 1. Двата най-големи автомобилни прозиводеителя в Индия са ТАТА и MAHINDRA. Продукцията им е евтина и боклучава и в Европа рядо се среща. Въпреки, че тук в България не са вече чак толкова редки. Само, че тези две марки продават толкова много коли по света (най-вече в самата Индия, Пакистан, Бангладеш, Непал и като цяло впочти цяла югоизточна Азия. Както и в Африка), че малко след 2009 година ТАТА стана собственик на две от гордостите на британското автомобилостроене RANGE/ LAND ROVER и JAGUAR. И като допълнителна информация да ти кажа, че китайската GEELY понастоящем притежава VOLVO. 2. Индия има огромна железопътна мрежа, която през последните години усилено се опитва да модернизира. И сигурно над 90% от тяговия и нетяговия подвижния състав се прозивежда в Индия. Ето ти и списък на индийските прозиводители на железопътен подвижен тягов състав( локомотиви): 1.Chittaranjan Locomotives Works (CLW) 2. Bharat Heavy Electricals Limited (BHEL) 3. Diesel Locomotives Works, Varanasi (DLW) 4. Diesel-Loco Modernization Works (DLMW), Patiala 5. Golden Rock Railway Workshop, Tiruchirapalli 6. Electric Locomotive Factory (ELF), Madhepura
ВълкСчадъР
на 17.04.2023 в 14:41:37 #1----ключови сектори, включително автомобили, самолети и влакове, ---- Тази статия е писана от русофили за русофили Какви коли прави Индия ? От тях ли ватенките ще купят 2800 за полицията ? А самолети какви правят че нешо не се сещам за индийски самолети ? Или да не смятат да купуват Еърбъси и Боинги ама от Индиа за да избегнат санкциите ? А индийските влакове ...