Ерата на „империализма" в търговията на дребно завърши и големите международни компании са длъжни да се научат да адаптират своя бизнес към местните условия. Така те успешно ще се борят с местните конкуренти, заяви шефът на Carrefour Жорж Пласа.

"Чуждестранните търговски вериги на дребно често не оценяват растящата сила и амбициите на местните конкуренти, когато оценяват възможностите за международно развитие на своя бизнес", отбеляза той по време на Световния конгрес на ритейл бизнеса, цитиран от Reuters.

По този начин възниква проблемът как да поставиш известната си марка на различни пазари, да търсиш локални решения. Ако идете с вашия бизнес в Китай или Бразилия, там не ви чакат, ние вече не сме в ерата на империализма, посочва Пласа.

Carrefour, втората по големина в света верига за търговия на дребно, бе принуден да продаде част от своите чуждестранни активи през последните години, за да активизира европейския си бизнес.