Очаква се от средата на годината три от всеки 10 гръцки търговски кораба да бъдат таксувани с поне 1 милион долара за всяко посещение на пристанище в САЩ. До тази ситуация ще се стигне, ако Вашингтон реши да наложи такива високи такси на построените в Китай кораби и на компаниите, които управляват китайски кораби. За това предупреди в. "Катимерини".
Очаква се решенията да бъдат взети на 17 април, а подробностите за това как ще се прилагат тези нови такси ще бъдат обсъдени в средата на май. Все още не е сигурно кой ще плаща тези такси, но те най-вероятно ще засегнат чартьорите и износителите и със сигурност ще увеличат транспортните разходи.
Световният съвет по корабоплаване, Международната камара по корабоплаване, всички големи международни асоциации на корабособственици, Bimco и Intertanko, Асоциацията на корабособствениците от Европейската общност, както и редица американски структури, като Американската асоциация на пристанищните власти, се обявиха против подобно решение. Въпреки това общото убеждение на всички, дори и след обявените в сряда мита, е, че ще бъде трудно да се предотврати подобна мярка.
Частта от гръцкия флот, която е произведена в Китай, се оценява на около 30 %, независимо от типа. Въпреки това многобройни гръцки корабособственици, които нямат нито един построен в Китай кораб, но както и редица собственици и мениджъри, експлоатират много китайски кораби.