Русия се оттегля от проекта по изграждането на петролопровода "Бургас-Александруполис", пише руският вестник "Ведомости".
Това решение се очаква да бъде оповестено от компаниите „Транснефт", „Роснефт" и „Газпром нефт" по време на заседание на надзорния съвет и на събранието на акционерите в проектната компания "Транс-Болкан Пайплайн".
Срещата ще се състои утре в италианската столица Рим.
„Ведомости" коментира, че властите в България, през чиято територия също преминава тръбата, така и не постигнаха съгласие по проекта, не се знае дали и кога ще бъде направено това.
Освен това нефтените компании не са представили гаранции за потока от суровината. От „Транснефт", „Роснефт" и „Газпром нефт" отказаха коментар по случая. От изданието поясниха, че с представители на "Транс-Болкан Пайплайн" и финансовото министерство на България не е установена връзка.
Руската страна е единствената, която продължава да финансира проекта, след като България не изплати в края на 2010 година задълженията си от 6 милиарда евро и Гърция последва примера й. Гръцкият вицепремиер Теодорос Пангалос упрекна страната ни, че бави реализирането на проекта.
Русия, Гърция и България през 2007 г. се съгласиха да построят нефтопровода с близо 300 километра дължина, но с идването на правителството на Борисов, проектът е в застой, посочи той.
Маршрутът на нефтопровода трябваше да бъде алтернатива на Босфора и Дарданелите, чиято пределна пропускливост от 85 милиона тона нефт годишно вече е достигната. Сега на руските износители на суровината ще се наложи да се преориентират към по-скъпия проект "Самсун-Джейхан" или да се примирят с невъзможността да увеличат петролния експорт през Черно море, коментират от „Ведомости."
Припомняме, на 9 февруари Пламен Русев - бивш член на съвета на директорите на международната компания „Транс - Болкан Пайплайн", заяви, че се очаква проектът за петролопровода да бъде спрян. Той поясни, че това ще стане заради неизпълнение на финансовите задължения от страна на българските акционери.
По-късно тази информация бе опровергана от българското финансово министерство с мотива, че той не може да бъде спрян с едностранното решение на която и да е от участващите държави.
equilibrium
на 24.06.2011 в 02:23:58 #50Както се казва всеки народ си заслужава оправниците неможем да инвестираме в белене но ще дадем 12 Милиарда да спасим гърците хаххахахах които после никой няма да ни върне
)) и те ще продължат да имат пенсии по 800 еуро а ние ще мизерстваме
equilibrium
на 24.06.2011 в 02:15:43 #49Eto go KURLEJA tozi koito sprq vsi4ko ot koeto mojehme da imame polza pribra 4 miliarda v 4astnite si banki i sega ni natrese towa http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=9488§ionid=5&id=0000901 neznam no edwa li razbirate 4e se zatvarq proekti ot koito mojem da pe4elim i se naliwat pari v Evro plus toest v bezdunna qma ot koqto nishto ne pe4elim neznam kakwo se radawash inox no mislq 4e si leko kato otka4en na koito sa mu reznali glawata i toi se kefi
))
mrKrastev
на 16.02.2011 в 15:28:36 #48колкото по-бързо спреме всякакви братски отношение с лакомите руснаци, толкова по-добре его руската слуга гоце обрал парите от българската коледа http://www.gospodari.com/reports/neopravdana-nadezhda
mrKrastev
на 16.02.2011 в 15:26:35 #47Не сме длъжни нито на руснаците, нито на гърците. Нито сме някакъв стратегически фактор за да държим да се охарчваме за да минават подобни тръби през наша територия. Нашия интерес е Белене на възможно най-ниска цена, набуко и южен поток Тоя газопровод беше извращение от време оно
Спарко
на 16.02.2011 в 13:41:27 #46Лерке, ти не тръгна ли към дачата?
RSA
на 16.02.2011 в 13:00:32 #45тенетеме, звучиш като сина ми когато го накарам да направи нещо и казва :.... не става.... значи танкерите от близкият исток които заминават в пиндостан и европа има как да се товарят и разтоварват, но при нас "не става"
? Защото.... алабалистики
Морето на всякаде има свойства за самопочистване това което си писал за затворената система не е вярно.... но разбира се когато се вземат съответните мерки няма да се стигне до там.
Трасето по което минават тръбите винаги може да се корогира и да се предоговори, могат да се искат допълнителни средства за въстановяване на щетите към природата, и т.н.
но когати правихте заменки, палихте и секохте защитени гори не рИвахте? А? А сега рИвете...
жунгръц
на 16.02.2011 в 12:50:36 #44мешуга | 16.02.2011 12:28 Прозира дългата ръка на Костов! ================================= рекламата с брадвата отдавна го предрече
И букета в реанимацията го подпечата 
Пуст Пустиняк
на 16.02.2011 в 12:38:20 #43Знам Павка, обясняваш ми. Така обясняваше и при посещението на Путя, чак наздравици си вдигахте
Както вече споменах, не можеш да улучиш бик с китара по задника, но продължаваш да бълваш "прогнози".
Единственото, което ще стане е, че няма да има една ненужна за България, но пък доста рискова тръба. Но ти продължавай да мечтаеш как ще ни врътнат кранчето за газта. Я кажи за другата зима.

dddddd
на 16.02.2011 в 12:35:38 #42мешуга Е неделчовци нали гласувахте, че Гоце да стане легитимен президент на всички небългари.
dddddd
на 16.02.2011 в 12:30:13 #41мешуга Едва ли, ако беше Костов сигурно щеше да даде тръбата на стратегически инвеститор, така и така сме енергийно обвързани.
ТеНеТеМе
на 16.02.2011 в 12:26:01 #40РСА, десетки пъти са коментирани доводите тук, но айде още веднъж екологичната част от тях. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Непочистен в течно състояние, а отмит на брега, 1 тон нефт се превръща в 10 тона замърсено вещество, свързвайки се с пясък, почва и др. Изчистването 1 барел петрол струва във водата между 10 000 и 250 000 $ - и много повече на брега. Споразумението за петролопровод планира 2 или 4 буя за едноточково швартоване. Това означава, че в центъра на залива във всеки момент може да има 1 милион тона нефт. Мястото е изчислено на 7 км от бургаския бряг. При повреда от всякакъв сорт, технологията моно-буй предполага незабавен разлив от поне 200-300 тона. Дори прилагана без човешки и технически грешки, или климатични екстреми, тя предполага процент оперативно изпускане на петрол във водата. И най-основното - Черно Море е затворено езеро - гьол без естествени начини за пречистване. За полагането на 155 км транзитната тръба е нужно изчистването от растителност на 130 м широко трасе. Трасето минава през защитени територии в Странджа и земи в Натура 2000. Такива са дом на застрашените и уникални видове птици. Мащабни изсичания стартират ерозия на почвата, свлачища и допълнителна загуба на хабитат. За подземни водоизточници и трите реки по трасето и малък разлив нефт ще е фатален. Трасето на петролопровода Бургас-Александруполис ще засегне 228 обекта, които са известни и включени в базата данни на Археологическия музей при БАН, се казва още в доклада, визиращ въздействието на проекта върху културно-историческото наследство в района. Жан-Ив Юе (специалист по нефтени разливи в Европа) разказа как след 1999 година в Евросъюза е започнало въвеждането на все по-строги регулаторни мерки при транспортирането на петрол, когато край френският бряг става разлив на 15 000 тона гориво - така нареченият случай “Ерика”. Разходите по почистването на разлива и отстраняване на щетите от него възлезли на повече от 1 млрд. евро. След този случай се наложило френското правителство да организира рекламна кампания, чрез която да убеждава туристите, че е засегната малка част от крайбрежието на страната и те могат да почиват на други места във Франция. “При разлив в открито море почти нищо не може да се направи”, коментира Юе. Световният рекорд за събрана част от разлив на нефт в открито море чрез използване на бариери е 10%, обясни специалистът. В обсъжданията се включи и морският специалист кап. Иванов. Той разказа как в Литва през 1999 година е пуснат в експлоатация единичен буй, подобен на тези, които е предвидено да плават край Бургас, и още на седмия кораб станал разлив. Оттогава там годишно стават между 3 и 5 разлива. 2007 година: Щетите от разлива на мазут (2000 тона мазут и 7000 тона сяра) в Керченския пролив може да надхвърлят 12 милиарда долара, са съобщили от Азово-Черноморското териториално управление.Десетки хиляди птици и морски животни също намериха смъртта си в Керченския пролив. и т.н. И всичко това за 30 милиона долара? И напреки вотът на 99% от гласовете на референдума на засегнатите общини. И някъв въображаем нефт, които можело да купуваме на другарска далавера. Нали знаеш, че нефтът не особено скъпа компонента от цената на горивата, за чията цена вероятно се надяваш да падне. А нали знаеш, че по принцип няма осигурен особенно много нефт за петролопровода. Ит.н. и т.н.
Пуст Пустиняк
на 16.02.2011 в 12:24:16 #39Павка, какво стана, м?
dddddd
на 16.02.2011 в 12:19:06 #38мешуга Под знаменцата ти прозира един надпис герб или така ми се струва?
Julio
на 16.02.2011 в 12:18:58 #37Абе тъндьо, все се каня да те питам нЕма ли да се съберете другарята тук и да направите един проект пък да купите СМК Брежнев - гледам че си стои сираче вече няколко месеца и никой не го ще, пък вие работническо-селската измет все твърдите че е мно'о печеливш и не трябва да се затваря? Викам да се съберет там кухия, булвоча, жун ей ги и павката и спарения - ще врътнете едно проектче ще спечелите финансиране и почвате да печелите?
RSA
на 16.02.2011 в 11:59:18 #36От такъв проект Гърците ще бъдат малко или много зависими от нас, в дългосрочен план ще идват пари от транспорта, цената на нефта за нас може да се договори на по ниски цени.... И да се разпадне в бъдеще световната финансова система, нуждата от енергия остава....освен в кенефа и лайната...разбира се
dddddd
на 16.02.2011 в 11:55:24 #35thunderlord На тебе магистрали не ти трябват, а нови цървули. Нали така ти обясни Пешо Димитров?

RSA
на 16.02.2011 в 11:53:43 #34тенетеме ти имаш ли някакви доводи за да искаш от другите? Ако има еко проблеми могат да се решат ако има финансови проблеми също ... и т.н. Това което правителството прави е да саботира проекта а не да търси рационални решания за изграждането му. Управляващите са предатели това е ясно,.... но не разбирам как може матеряла да се радва....
thunderlord
на 16.02.2011 в 11:53:23 #33Матриала ... ша спи спокойно, ша има пари за Тиквените магистрали и сичкото ГербероСедераст ша са юрне да съблазнява турските тираджии по платната ... от Уорлик Секънд хенд жартиери безплатно
ТеНеТеМе
на 16.02.2011 в 11:46:13 #32Абе много тъпак тука много нещо. БА конкретно е абсолютно малоумен проект без значение дали си русофил или русофоб, команяга или сереурод и т.н. Ако нямате технологичнии, екологични и обществени доводи по темата - по-добре мълчете!!!
RSA
на 16.02.2011 в 11:42:43 #31На червейчетата от външният кенеф на европа, енергийни проекти не им трябват. Църкат от радост че ще си седят в лайната на спокойствие........ Цъъррр, цъъррр...... цъърррр