Руската компания „Транснефт" проучва възможността за строителството на петролопровод, който да заобикаля България. Това заяви пред журналисти ръководителят на компанията Николай Токарев, цитиран от Интерфакс.
Той допълни, че „Транснефт" съвсем скоро ще разгледа въпроса за целесъобразността на бъдещото си сътрудничество с България по проекта за петролопровода „Бургас-Александруполис".
Определям като оскърбление на нашата позиция действията на българската страна. Партньорите не постъпват така. Ние не можем до безкрайност да финансираме този проект. Съвсем скоро ще разгледаме въпроса за целесъобразността на бъдещото си сътрудничество с българската страна", каза Токарев.
Припомняме, на 23 юни екоминистерството за втори път върна доклада за оценка на въздействието върху околната среда за проекта за петролопровод "Бургас-Александруполис". Причината е, че инвеститорът не е предоставил достатъчна информация за алтернативния вариант за претоварване на пристанището.
През ноември миналата година Министерство на околната среда и водите постави отрицателни оценки на доклада за оценка на въздействието върху околната среда и на приложения към него доклад за оценка на степента на въздействие върху зоните от „Натура 2000" (ОСВ) за Бургас - Александруполис в участъка му на територията на България.
Приемането на ОВОС е ключовото условие на кабинета за участието ни в проекта.
Русия, България и Гърция подписаха междуправителственото споразумение за петролопровода „Бургас-Александруполис" през 2007 година. Заради позицията на България, която прекрати финансирането на своята част, проектът забуксува.
wolfgang
на 03.07.2011 в 12:03:27 #72Да разслабьтесь! Ничего личного просто ваших предложения нас не волнуят!
Avenger_
на 02.07.2011 в 11:14:41 #71Русия толкова гадна, мизерна, тя е виновна, че на гея му ее малка пишката
Avenger_
на 02.07.2011 в 11:13:42 #70Бегай бе, соростутляк Ти ли за еректиране ще ми говориш, педал
omon
на 02.07.2011 в 10:41:26 #69Айде сега някой американолизач да обясни най-лошия сценарии от екологична гледна точка, относно петролопровода. Аз по принцип знам, че товара на танкерите че се излива в тръбата, по която ще стига до Бяло море. Каква е огромната екологична опасност от това малко ми е неясно. Много по опасна спорред мен е технологията на добив на нефт от подвижни нефтени платформи, което бе доказано с аварията в Мексиканския залив. В този ред на мисли следва да попитам- какво толкова ще навреди на туризма този нефтопровод? Не знам дали сте запознати, но в Русия в непосредствена близост до нефтеното пристанище Новоросийск, се намира процъвтяващия курорт Геленджик. Това обаче далеч не е единствения пример. Други такива са - Риека и Опатия в Хърватия, Генуа и Аласио в Италия, Малага и Коста дел сол в Испания.
Avenger_
на 02.07.2011 в 10:10:50 #68Муахахаа, пак ли ревете за Русия, бе , соростутки ниедни
mrKrastev
на 02.07.2011 в 05:28:22 #67ще се разрева Русия се разсърдила
Harvester
на 02.07.2011 в 03:58:09 #66Янков | 02.07.2011 01:03 Няма никакви екологични проблеми. Това е само предлог проектът да бъде провален, от което България ще загуби стотици милиони евро. -------------------------------- Аре, още един клиничен случай...
dddddd
на 02.07.2011 в 03:14:55 #65А къде е Гоце? Защо не каже колко важен е големия шлем? То бяха фанфари, менчета, ансамбли. Излез, Гоце, другарю президент на всички небългари и кажи колко много ще спечелим от тройния шлем.
US
на 02.07.2011 в 02:58:19 #64ков | 02.07.2011 01:03 - я покажи тези стотици милиони евро къде са? Или само си дърдорим. Защото аз чух за 7-12млн долара. А това няма даже 10млн евро... Или ти говориш за следващите 20год. Ако е така. За следващите 20 години, туризмът по черноморието ще генерира най-малко 40 млрд евро... т.е. несравнимо по-големи пари - добре е това да се има предвид, когато се заявява, че няма екологична опасност.
Янков
на 02.07.2011 в 02:03:31 #63Няма никакви екологични проблеми. Това е само предлог проектът да бъде провален, от което България ще загуби стотици милиони евро. И защо? Само защото проектът е с руско участие. Управляват ни тъпанари, подчиняващи се на чужди интереси. Нефтопроводът спокойно може да ни заобиколи, като мине през турска територия. Така другите ще спечелят, а ние отново ще сме губещите и най-бедните в Европа.
US
на 01.07.2011 в 22:55:11 #62Серсем | 01.07.2011 21:23 Пишете глупости със страшна сила. --------------- Глупостите ги ръсиш ти серсем - твоите драсканици са безмислени. Каква е връзката между транзита на петрола в (например) Беларус и газта през Украйна??? Нерде Бургас, нерде Пловдив? Та сега за да си по темата и да не пишеш само глупости - провери какви са заложените цени за транзит за Б-Алекс, както и количествата петрол. А после сравни това с другите транзитни държави и ТОГАВА може да пишеш не само глупости. Какви шисти бълнуваш също в тема за петролопровод? Само АЕЦ-а си пропуснал, за да е пълна бозата.
Кинтаро
на 01.07.2011 в 22:14:41 #61Няма такова нещо, като българска "страна" защото това вече е хамериканската страна и шепа родоотстъпни педерунгели които задоволяват исканията и! Шибаните хамериканци мразят България и винаги ще я дърпат назад.
dddddd
на 01.07.2011 в 21:54:25 #60Евроатлантическият алианс много скоро ще осигури постоянни доставки на газ и петрол от Северна Африка и Близкия изток, общо взето ще си реши енергийния въпрос за десетки години. А московците ще могат да се ориентират най-после към Китай, да търгуват там с рубли и юани или с кожи и ориз, те си знаят как.
dddddd
на 01.07.2011 в 21:48:13 #59Б-А щяха да го строят, за да заобиколят Турция, сега пък сигурно ще строят в Турция, за да заобиколят Б-А? Шаш.
omon
на 01.07.2011 в 21:35:24 #58Не смятам да удостоявам с отговор чифтокопитни млекопитаещи от рода на Чесновия лук и миещия чинии в Канада.
US
на 01.07.2011 в 21:06:00 #57Да заобикалят руснаците. Две причини: 1. Абсурно неизгоден договор за Б-я, подписан от подкупените рубладжии - $1/тон за цялото разстояние е 5-10 пъти!!! по-малко отколкото транзитната такс например на Беларус. Т.е. договорът е идиотски - да го духат и руснаците и гърците - като се правят на много хитри. 2. Никакви гаранции какво ще стане и кой поема отговорността при разлив в бургаския залив. Едно е сигурно обаче - бизнес за 2млрд евро, от който наистина ПЕЧЕЛЯТ българите (а не само политиците) отива на кино. Срещу 12-15млн долара, които никой няма да усети в джоба си освен корумпираната върхушка. Няма нужда! Само че Бойко трябва да им го каже това ясно и гласно и да не се правим повече на мотики.
omon
на 01.07.2011 в 20:34:13 #56По лично мое мнение, изградило се на базата на моите познания за ВСВ,с което никого не обременявам- голяма част от жертвите на СССР са дадени "благодарение" на висшето ръководство на страната и най вече на другаря Сталин. Не знам дали сте чували, но една война има фази ,преломи и т.н. В първата фаза на войната германците изсипват огромна армия срещу руските войски, които са супер дезорганизирани. По този начин германците съумяват да постигнат победи в много битки и навлизат дълбоко в територията на СССР. Никъде, обаче няма статистика каква част от жертвите отстрана на СССР са руснаци,каква белорусци, каква са укараинци и т.н. Германците навлизайки дълбоко в територията на СССР, започват да се изтощават от многобройните битки, същевременно руснаците започват да организират армията си все по-умело, а генерали ,като Жуков започват да изпозват и блестящи тактически приоми. Вследствие на всичко това, германците започват да търпят загуби и да губят битки. Затова прелома във войната, според мен е станал донякъде закономерно. Едно е ясно - победата във войната не я е постигнал Сталин, а именно руските офицери и войници. Затова, въпреки все по негативните менения в съвременна Русия относно персоната Сталин, 9май продължава да си им е национален празник. Относно тръбопровода - абсурдно е да се сравнява евентуална авария на този тръбопровод с аварията от Мексиканския залив. Танкерите така и така си кръстосват Черно море. Просто петрола ще се излива в тръбата от танкерите и поема по тръбопровода към Бяло море. Екологичните последствия от това, според мен са силно преувеличени. Тези хора ни взеха за балъци - не вярвам да е толкоз сложно и опасно товара на танкера да се изпразни в тръбата. Това не е като да добиваш петрол от 500-1000м. дълбочина със подвижни подвижни платформи. Прекалено голямо е западното влияние в БГ и разни писарушки се опитват да ни убедят,че бялото е черно, едва ли не слагат знак за равенство между петролопровода и подвижните платформи отстрана екологичен риск.
omon
на 01.07.2011 в 20:33:45 #55По лично мое мнение, изградило се на базата на моите познания за ВСВ,с което никого не обременявам- голяма част от жертвите на СССР са дадени "благодарение" на висшето ръководство на страната и най вече на другаря Сталин. Не знам дали сте чували, но една война има фази ,преломи и т.н. В първата фаза на войната германците изсипват огромна армия срещу руските войски, които са супер дезорганизирани. По този начин германците съумяват да постигнат победи в много битки и навлизат дълбоко в територията на СССР. Никъде, обаче няма статистика каква част от жертвите отстрана на СССР са руснаци,каква белорусци, каква са укараинци и т.н. Германците навлизайки дълбоко в територията на СССР, започват да се изтощават от многобройните битки, същевременно руснаците започват да организират армията си все по-умело, а генерали ,като Жуков започват да изпозват и блестящи тактически приоми. Вследствие на всичко това, германците започват да търпят загуби и да губят битки. Затова прелома във войната, според мен е станал донякъде закономерно. Едно е ясно - победата във войната не я е постигнал Сталин, а именно руските офицери и войници. Затова, въпреки все по негативните менения в съвременна Русия относно персоната Сталин, 9май продължава да си им е национален празник. Относно тръбопровода - абсурдно е да се сравнява евентуална авария на този тръбопровод с аварията от Мексиканския залив. Танкерите така и така си кръстосват Черно море. Просто петрола ще се излива в тръбата от танкерите и поема по тръбопровода към Бяло море. Екологичните последствия от това, според мен са силно преувеличени. Тези хора ни взеха за балъци - не вярвам да е толкоз сложно и опасно товара на танкера да се изпразни в тръбата. Това не е като да добиваш петрол от 500-1000м. дълбочина със подвижни подвижни платформи. Прекалено голямо е западното влияние в БГ и разни писарушки се опитват да ни убедят,че бялото е черно, едва ли не слагат знак за равенство между петролопровода и подвижните платформи отстрана екологичен риск.
Taralez
на 01.07.2011 в 20:25:45 #54Руската компания „Транснефт" проучва възможността за строителството на петролопровод, който да заобикаля България ========================== най-късия вариант е през европейската част на Турция амуджите с радост ще се съгласят стига келепира да като от таксите за Босфора
Taralez
на 01.07.2011 в 20:21:24 #53и кво ся гърчавите остават без евтин петролец т.е. скоро няма да затриваме Лукойл а блядовете ще продължават да плескат Босфора със своя нефт а така се бяха навили да окензат Странджата