Руснаците по време на криза пият не само същото количество алкохол както и преди, но и значително са увеличили покупката на твърд алкохол.

Както показват изследванията въпреки икономическата криза в последната една година продажбите на алкохол не са намалели.

От всички останали хранителни продукти обаче се прави икономия, сочат данните. Изключение правят само твърдият алкохол и млякото.

Според данните на потребителския пазар в Русия, направено от компанията Nielsen, 80% от руснаците продължават да се ограничават сериозно по отношение на продукти, необходими в ежедневието.

С настъпването на рецесията потребители предпочитат да съкратят потреблението на стоки за удоволствие, включително и захарни продукти. Расте обаче пазарът на мляко и млечни продукти.

Другата категория продукти, които бележат ръст през последната година, са водката и останалите алкохолни продукти. Това обаче бележи и отказът на руснаците от забавления извън дома, по заведения и курорти.

Руснаците все повече пият у дома, показва статистиката.
Експертите обясняват увеличението и да продажбите на алкохол и с психологическата криза, която е пряко следствие на икономическата.

Подобна е статистиката и в целия свят като навсякъде продажбата на алкохол отбелязва ръст, макар и в процентно съотношение в Русия да се налага да се икономисва значително повече.

Русия се намира на едно от последните места в света по съотношение между БВП на глава от населението, а дялът на разходите за храна, който отделя руснакът, е равен на този с Румъния, Намибия, Китай и Аржентина.
При това повече от половината руснаци - 52% - оценяват своето финансово състояние като добро и дори много добро.