От началото на 2022 г. Турция е увеличила доставките си на зимни продукти и одеяла за Европа с 30% на фона на енергийната криза в региона. Това съобщи в. "Йени Шафак".

"Износът за Европа се е увеличил с 30% през последните десет месеца. Продаваме най-много зимни продукти в Европа. Износът само на одеяла от тъкани се е увеличил с 12% и е достигнал 53 млн. долара", казва представителят на текстилната индустрия Рефик Джейлан.

Според него през последните пет месеца оборотът на фирмата му непрекъснато расте. Повечето поръчки идват от Европа и нарастват непрекъснато на фона на настъпващото студено време.

Експертите на пазара са единодушни, че от началото на годината действително се наблюдава рязък ръст на продажбите на зимни продукти и одеяла в Европа. Германия е най-големият купувач на топли дрехи. След нея се нареждат Гърция и Полша.

В края на август Business Insider писа, че въпреки горещото време европейците са започнали да купуват преносими отоплителни уреди и електрически одеяла. Според вестника намаляването на доставките на газ е довело до рязко повишаване на цените на енергията и някои европейци търсят начини да се стоплят тази зима, без да включват отоплителните системи в домовете си.

Потребителите в Германия например са закупили с 35% повече отоплителни уреди през първата половина на тази година в сравнение със същия период на миналата година.