Черните кутии на самолета, който се разби близо до Анкара с делегация на либийския Генерален щаб на борда, ще бъдат изследвани в Турция и изпратени за по-подробен анализ в неутрална държава. Това съобщи министърът на транспорта на Турция Абдулкадир Уралоглу.
"Започна предварително разследване. След първоначалното проучване на бордовия гласов самописец и регистратора на полетните данни, тези устройства ще бъдат допълнително изследвани в неутрална страна, за да се определи причината за авиакатастрофата.
Това уточни "Ройтерс".
В резултат на разследването всички подробности за инцидента ще бъдат оповестени при пълна прозрачност за нашата страна и целия свят", написа министърът в Х.
Уралоглу подробно описа хода на събитията, свързани с катастрофата.
"Вчера вечерта в 20:17 местно време частният самолет Falcon 50 с бордови номер 9H-DFS, регистриран в Управлението на гражданската авиация на Малта, излетя от летище Есенбога в Анкара в посока летище Митига в Триполи и, за съжаление, претърпя катастрофа.
В 20:25 на самолета е било разрешено да продължи полета на височина 34 000 фута (10,3 км).
В 20:31 самолетът, намиращ се на височина от приблизително 32 000 фута (9,75 км), предаде на диспечерите сигнал Pan-Pan - по-нисък от May Day, ниво на предупреждение за критична ситуация.
Пилотът съобщи за пълна неизправност на електрооборудването и поиска маршрут за връщане в Анкара", съобщи министърът.
През следващите няколко минути диспечерите предадоха на пилота всички данни за извършване на аварийно кацане на летище Есенбога, което за целта временно спря приемането и изпращането на други самолети.
В 20:33 местно време пилотът активира аварийния код 7700, най-критичния аварийен код. След това авиадиспечерите престанали да виждат информацията за височината на полета на радара.
В 20:35 самолетът се свързал с диспечерската служба, за да се върне на летище Есенбога, като отново подал сигнал Pan-Pan, получил радиолокационен вектор и ешелон, на който трябвало да се снижи. В 20:38 диспечерът отбеляза, че самолетът вече не се вижда напълно на екрана на радара", написа Уралоглу.
През следващите пет минути диспечерите "се обаждаха на борда на различни честоти, но без резултат, и веднага след това уведомиха съответните служби за необходимостта да започнат спасителни операции".
За факта на катастрофата, както посочи министърът, "съобщи Центърът за оповестяване на противовъздушната отбрана на ВВС, потвърждавайки мястото на падане в района на село Кесиккавак в района на Хаймана" в предградията на Анкара.

USD
CHF
EUR
GBP