Европейският парламент подкрепи с огромно мнозинство предложението за регламент за безопасността на пешеходците и другите уязвими участници в пътното движение.
Предложението, по което по-рано е постигнат компромис със Съвета, е подкрепено с 642 гласа „за". Против са гласували „8", а „въздържал се" - 7, съобщават от пресслужбата на ЕП.
Регламентът цели намаляването на броя на пострадалите по пътищата чрез въвеждането на по-строги изисквания за сигурност на превозните средства.
В тази връзка от ЕП, добавят, че 8 000 пешеходци и колоездачи загиват всяка година в рамките на ЕС, а други 300 000 са ранени.
Целта на предложението за регламент за безопасността на пешеходците е да подобри тяхната защита, както и тази на "другите уязвими участници в пътното движение в случай на наранявания, произтичащи от сблъсък с моторно превозно средство".
Новите стандарти за сигурност се отнасят предимно към техническите условия за тестване, които моторните превозни средства и предните защитни системи трябва задължително да минат, както и задължителното въвеждане на помощни спирачни системи.
Ще се прилагат различни срокове за въвеждането на тези стандарти спрямо новопроизведените превозни средства (от вече съществуващи модели) и новите видове превозни средства (от несъществуващи досега модели).
Според докладчика по темата Франческо Ферари благодарение на предложения регламент броят на смъртоносните пътнотранспортни произшествия с пешеходци в ЕС може да бъде намален до 2 000.
В този смисъл депутатите искат изпълнението на предложенията на Комисията да стане в по-кратки срокове, като например въвеждането на помощни спирачни системи и на изисквания за пасивна безопасност, които трябва да се реализират с една година по-рано спрямо предложението на Комисията.
Помощните спирачни системи за моторните превозни средства трябва да бъдат инсталирани до септември 2010 г.
Относно изискванията за задължително инсталиране на активна спирачна помощна система, ЕП е постигнал приемането на еднакви срокове за големите коли (над 2.5 тона, например „Hummer") и за по-малките такива - под 2.5 тона.
Според предложението на Комисията големите моторни превозни средства разполагаха с повече време за адаптиране към новите изисквания.
Elephant
на 19.06.2008 в 11:47:28 #16Заглавието е извадено от учебник за помощно училище.
Оскар
на 18.06.2008 в 22:18:58 #15А от 2015-а колите в ЕС и с помощни колела
Labrett
на 18.06.2008 в 20:36:43 #14Замаскирането на симптомите не помага за отстраняване на заболяването .. Кога ли ще се научат? Колкото по-мощни и сложни системи за подпомагане на шофьора се внедряват, толкова по-калпави шофьори ще сядат да карат коли и толкова повече ще отслабват уменията на добрите шофьори, които нямат време, или желание да тренират извънредно. Да, но кой би могъл да си позволи да наложи едни драконови мерки по отношение квалификацията на водачите на МПС? Нали ще намалеят продажбите .. Та - катастрофи ще има в доволни количества и занапред
Avenger_
на 18.06.2008 в 20:19:14 #13gg_ Антиблокиращата система ABS препятства, при пълно спирачно усилие или при хлъзгав път, блокирането на колелата и запазва способността за управление на автомобила. Електронен авторегулатор, който получава сигнали от колесните датчици за големината на ъгловите скорости на двигателните колела. Тези датчици са елементи от ABS-а.Той следи непрекъснато оборотите и ги сравнява помежду им. При разлика в оборотите, възникваща при буксуване на едно от колелата, то към него се прилага допълнително спирачно усилие, докато оборотите не се изравнят. В резултат на това регулиране, колелото имащо по-добри условия за сцепление с пътя, може да предава по- голямо тягово усилие.
amorphis
на 18.06.2008 в 19:38:23 #12gg_, забележи кавичките и предните постове. А мощността може да се тълкува като ефективност: )
gg_
на 18.06.2008 в 19:33:32 #11Хаджи Генчо другия пример дето мое да разгледаш е да си монтираш АБС-а на телевизора щом не е част от спирачна система
gg_
на 18.06.2008 в 19:31:22 #10и АBS и BAS са помощни спирачни системи
gg_
на 18.06.2008 в 19:30:50 #9amorphis и в какво се измерва мощта на АБС-а че го определяш като по-мощна
gg_
на 18.06.2008 в 19:29:43 #8Хаджи Генчо то по твойта логика джантите са част от системата за потегляне, махни джантите и няма потеглянка
amorphis
на 18.06.2008 в 19:28:11 #7АBS - Anti-lock Braking System BAS - Brake Assist System Първото е "по-мощна" спирачна система, а второто помощна - според скоростта и силата на натискане на педала системата определя дали е нужно да помогне на водача като натисне спирачката допълнително
Danger
на 18.06.2008 в 18:30:00 #6"Докладът на Francesco Ferrari настоява за по-кратки срокове, като например въвеждането на помощни спирачни системи (BАS) и на изисквания за пасивна безопасност трябва да се реализира с една година по-рано, отколкото е в предложението на Комисията." от страницата на европарламента
Хаджи Генчо
на 18.06.2008 в 18:04:59 #5Така , да изясня за не разбралите с прост пример: Имам автомобил с АБС система. Спирам АБС-а да не функционира. Колата има ли спирачки ? Има. И какъв е изводът - че съм имал 2 спирачни системи преди това ли?!?! Айде помислете малко и тогава определяйте какво е АБС-а.
Posh
на 18.06.2008 в 18:01:05 #4явно някой не е видял тирето....по-мощни спирачни системи
gg_
на 18.06.2008 в 17:59:45 #3е кво е АБС ако не е спирачна система? система за изследвания на нептун ли?
Хаджи Генчо
на 18.06.2008 в 17:54:48 #2АБС-а бил спирачна система ...!
Реконструктор
на 18.06.2008 в 17:45:27 #1"помощни спирачни системи (ABS)" Хахаха, кретените от news.bg пак се оляха