Европейският парламент затяга обръча около безразсъдните шофьори. Това съобщиха от пресслужбата на ЕП.

Евродепутатите предлагат тежките пътнотранспортни нарушения, като прекомерното превишаване на скоростта или шофирането в нетрезво състояние, да водят до решение за лишаване от правото на управление в целия ЕС.

Съгласно действащите регламенти, ако водач загуби свидетелството си за управление след пътнотранспортно нарушение в държава от ЕС, различна от тази, която е издала свидетелството, в повечето случаи санкцията ще се прилага само в държавата, в която е извършено нарушението, и няма ограничения в останалата част на ЕС.

За да се гарантира, че временното ограничаване или отнемане на свидетелство за управление на чуждестранно лице се прилага във всички държави от ЕС, новите правила изискват даденото решение да бъде предадено на държавата членка, която е издала свидетелството за управление.

Евродепутатите предлагат шофирането без книжка и превишаването на максималната разрешена скорост с 50 км/ч или повече да се включат към тежките пътнотранспортни нарушения.

ЕП настоява да се определи срок от десет работни дни, за обмен на информация за решенията, засягащи правото на управление между държавите членки и друг срок от 15 работни дни, за да се реши дали лишаването от право да се управлява МПС ще се прилага в целия ЕС.

Проектът за правила относно действието в целия Съюз на определени решения, засягащи правото на управление беше приет с 372 гласа "за", 220 "против" и 43 "въздържал се".

Защо, сядайки зад волана, хората могат да станат убийци на пътя?

Защо, сядайки зад волана, хората могат да станат убийци на пътя?

Димитър Илиев за пътния травматизъм и манталитета - искам да има правила, но да не важат за мен