Пътнотранспортният травматизъм е проблем, с който ние като общество трябва да се справим, особено когато всеки един, който излезе на пътя - дали е пешеходец или водач на МПС. Голямата промяна ще дойде най-вече от промяна и в манталитета на шофьорите. Правила искаме да има, но те да не важат за мен - това мислене няма как да стане, правилата трябва да важат за всеки, да се съобразяват с тях и да ги спазват. Това заяви пред News.bg бившият рали състезател и настоящ министър на младежта и спорта Димитър Илиев за пътнотранспортния травматизъм в страната и намалява ли той.

Според него системите, които се откриха във ВМА и МВР за тестовете за алкохол и наркотици да излизат по-бързо - до 1-2 седмици, ще спомогнат за намаляване на катастрофите в страната. Трудно е да се говори от името на хората, които са употребили алкохол или наркотици и да се качат да управляват автомобил, защото имат други разсъждения, което е съвсем различно, коментира той.

Над 90% от нарушенията на шофьорите у нас са за превишена скорост

Над 90% от нарушенията на шофьорите у нас са за превишена скорост

Най-високата платена глоба е за 1760 лв.

Илиев не знае какво се случва в главите на тези хора, защото сядайки зад волана - могат да станат убийци на пътя. Преценката тогава е съвсем нетрезва в такава ситуация. Трябва да се борим срещу пътнотранспортния травматизъм, но напоследък все повече се говори затова - проблемът съществува, така че държавата взима мерки, увери Димитър Илиев.

Той призова водачите да си запазват вниманието и да не гледат в телефона си, когато шофират, защото тогава не се наели дали пресича дете или са навлезли в насрещното. Вниманието е основен фактор върху това, което трябва да се стремим да подобри, посъветва спортният министър.

Намалява броят  на жертвите при ПТП за година

Намалява броят на жертвите при ПТП за година

Това показва анализ на Института за пътна безопасност

Припомняме, че след поредица от тежки катастрофи със загинали през миналото лято Народното събрание завиши наказанията и мерките за пияните и дрогирани шофьори, кабинетът реши със закупуване на апарати да намали времето, в което излизат пробите, тъй като в момента има периоди на изчакване от по 7-8 и повече месеци.