Турският премиер Реджеп Ердоган призова Европейския съюз да спази своите ангажименти към Анкара в коментар на резултатите от изборите за ЕП.
"Имаме ситуация, която всеки интерпретира като негативна по отношение на европейското членство на Турция", каза той, цитиран от EUobserver.
На вота за Европейски парламент десните партии затвърдиха своята водеща позиция пред социалистите, а множество малки и често крайни формации получиха право на представителство.
Например германският канцлер Ангела Меркел и френският президент Саркози не крият своето противопоставяне на присъединяването на Турция към ЕС, въпреки че дипломатично подминаха този въпрос в призива си към избирателите.
Холандската Партия на свободата, която стана втора сила в страната по представителство в ЕП, както и българската Атака, са твърдо срещу европейското членство на Анкара.
"Тенденцията в Европа на повишаване активността на крайните партии е тревожна", обяви и Мурат Меркан, председател на Комисията по европейски въпроси в турския парламент.
Турският премиер Ердоган обаче настоява, че страната му ще продължи по пътя на европейското членство, провеждайки редица реформи за спазване на критериите за присъединяване към 27-членния блок.
Президентът Абдулах Гюл подчерта: "Важното е да се спазват правилата и хората, които са срещу европейскато членство на Турция, вероятно по-късно ще променят позицията си. Това, което е от значение, е мнението на турската и европейска общественост".
pointzero
на 11.06.2009 в 00:07:06 #24ОК
и още нещо. ей това изказване например е много по-достойно:
Президентът Абдулах Гюл подчерта: "Важното е да се спазват правилата и хората, които са срещу европейскато членство на Турция, вероятно по-късно ще променят позицията си. Това, което е от значение, е мнението на турската и европейска общественост".
със заплахи и ултиматуми далеч не се стига! а ердоганчо, май, само това си знае!
Alemdar
на 11.06.2009 в 00:01:06 #23Пойнт, Аз мисля 4е нямаме проблеми по между си. Нищо не е станало. Ако си съгласен да си стиснем ръцете, макар и виртуално. Биги - незнам КОЙ ПЛАКА!! В ютюб го има целият дебат - гледай го.
Eric_Draven
на 10.06.2009 в 23:56:43 #22Евоизбрите просто бяха показателни за настроенията на хората в Европа. Те не щат така. Всеки съюз има начало и край, а ние българите ще си останем с каръка да влизаме в безпереспективни съюзи. :д
pointzero
на 10.06.2009 в 23:53:11 #21Alemdar | 10.06.2009 22:50 ----------------- така е, но май пропускаш, че приятелите могат и да прощават дори и не на място казани шеги!??? а не да "заплашват"!
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:50:12 #20Ерик, Напълно съм съгласен с теб. Тия вторите в Холандия лаят и срещу България и Румъния.
Eric_Draven
на 10.06.2009 в 23:49:06 #19Крайно либералните възгледи в ЕС много скоро могат да сложат край на самия Евросъюз. За целта е достатъчно само да излезе от съюза една страна като Британия, Германия или Франция...
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:48:25 #18*званнаха
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:48:06 #17ТЕ му зжаннаха още от самолета - другаря ви Перез.
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:45:36 #16Пойнт, Действително, можеби малко прекалих. Но се афектирах от коментара ти за Аллах. Туко така ли идват нишаните?? На теб може и да ти идват. Този грозния (както ида го наре4еш - не ме вълнува) е опитен политик. Ако Европа зане 1 . те знаят 2. Сега, сигорно нямаше да ти обърна внимание, ако не ми беше в ПРИЯТЕЛКИЯТ СПИСЪК. Ти един 4овек го приемаш за приятел такъв какъвто е и най-малкото (дори да не удобряваш неговите възгледи) не го бъзикаш и подиграваш - така да се каже!
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:42:37 #154удиле - ти ще има още много да се 4удиш моето мом4е!
pointzero
на 10.06.2009 в 23:39:21 #14Alemdar | 10.06.2009 22:22 Пойнт, Не простей ако оби4аш да не ти дам аз един нишан на теб ! --------------------- ок, аз съм простак, че съм си позволил да попитам дали онзи , грозния (че е грозен, няма спор) чакал нишан. а ти, културния, образования и т.н. като отговор ми отправяш зле прикрита заплаха за саморазправа. И всичко това - на РЕЛИГИОЗНА основа. Как му казват умните хора на това? аз да съм те карал да се отречеш от вярата си? да съм те убеждавал да я смениш? да ти преча с нещо да я изповядваш и практикуваш?
chudil
на 10.06.2009 в 23:37:54 #13Д-р Ахмед Демир Доган e български политик, основател на Движението за права и свободи (ДПС) през 1990 г. и негов председател до днес. Депутат в 7 Велико народно събрание и народен представител в 36-то, 37-мо, 38-мо, 39-то и 40 Народно събрание на България. Агент на Държавна сигурност от 1974 г. 1985 г. —Включва се в организиране на съпротивата срещу т. нар. „възродителен процес“. Един от основателите е на нелегална организация във връзка с насилствената смяна на имената на турците в България (виж „Турско национално-освободително движение в България“). 1986 г. — поема ръководството на нелегалната организация Турско националноосвободително движение в България, за което е арестуван и изпратен в Главно следствено управление за 6 месеца и 15 дни. Атентат на гара Буново е най-големият железопътен атентат в българската история по брой на жертвите. Извършен е на на 9 март 1985 г. посредством бомба, поставена във вагона за майки с деца на влака Бургас - София. Същият ден избухва бомба в кафе-сладкарницата на хотел "Сливен" в Сливен. Атентатите са дело на членове на нелегална организация, наречена Турско национално-освободително движение в България. Мотивът са действията на държавната власт по това време, които са обединени под термина „Възродителен процес” През 1985 г. Неджеметин Хак, Касим Дал и Сали Ахмед от село Дръндар създават във Варна неформална организация, целяща да огласи провеждащия се у нас възродителен процес. Първите членове са петима от Дръндар, един от Провадия, двама от Шуменско и 11 от тогавашния Толбухински окръг. Според Сали Ахмед целите им са били: само даване на гласност на нещата и подемане на една кампания у нас, без физическа съпротива; с мирни средства да си искат имената обратно; да бъдат признати официално като малцинство. Ето малко история за по-малдите. Наследник и организатор на атентатите - СОКОЛА в СЯНКА както ВИНАГИ МИСЛЕТЕ И ГЛАСУВАЙТЕ
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:31:24 #12Мустакат, от известо време не съм те заси4ал и за мое у4удване виждам коренна промяна. Какво става ?
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:29:32 #11Пойнт, аз религиозен коментар не съм отправил! Не те характеризирам - не ме вълнува какъв си - ако искаш бъде АФРИКАНСКИ шаман. Мен ми през оная работа. Сега ти ми говориш за европейски манталитет. В теб има ли го ? Излизаш от някъде и говориш глупости. ако европеец зна4и да стана като теб - шаман! Не мерси, предпо4итам да съм неандерталец.
Юлиан-3
на 10.06.2009 в 23:29:07 #10Ердоган е прав...ЕС е твърде авторитетна институция, за да си позволява гювендийски номера с толкова важна държава като Турция.....
pointzero
на 10.06.2009 в 23:26:38 #9Alemdar | 10.06.2009 22:22 ооо, ти жив ли си, бре? ей това не ви харесвам - много сте тънко обидни. гаче верно има аллах (или господ)! и не понасяте "неверниците" пичов, в 21-ви век сме и религиозната нетърпимост е лоша черта! нали еврепеец искаш да си?
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:22:55 #8Пойнт, Не простей ако оби4аш да не ти дам аз един нишан на теб !
Alemdar
на 10.06.2009 в 23:22:19 #7Tаралеж - да не ни бъркаш с ЕВРЕЙТЕ. Пред погрешна врата лаеж !!!!! Коте ли си - П**ТКА ли си не те знам. Ние сме в ЕУ, още от времето когато ти си правеше сметка как ще се сдобиеш с мизерна панелка след 20 планувани години.
pointzero
на 10.06.2009 в 23:22:06 #6и къде гледа в тавана? чака нишан от аллах ли?
pointzero
на 10.06.2009 в 23:21:19 #5тоя е грозен....
и що няма вежди? 