Ислямистката групировка „Ал Шабаб", сочена за близка до Ал-Кайда, за първи път отправи предупреждение за възможни атаки в Израел.
Това съобщи представител на организацията, цитиран от СиЕнЕн.
Групировката обвинява евреи в разтушаването на джамията"Ал Акса", намираща се в Йерусалим. Тя е част от религиозния комплекс, който евреите наричат Свещения хълм, а мюсюлманите ал-Харам ал-Шариф.
Според ислямската групировка евреите „целенасочено разрушават джамията и непрекъснато убиват техните палестински братя".
Ние сме длъжни да защитим нашите палестински братя, заяви Муктар Абу Мансур, командир от Ал-Шабаб и добави, че ще защити джамията от евреите.
От групировката допълниха, че имат намерение да изпратят още свои бойци в Близкия изток.
СиЕнЕн допълва, че Ал-Шабаб действа главно в Сомалия. Изказването относно Израел е било направено от ръководител на групировката по време на серия от религиозни речи в Байдоа, южна Сомалия. Регионът е изцяло под контрола на ислямската групировка.
Рашид Абди от Международната кризисна група коментира, че предупрежденията на Ал-Шабаб не трябва да се подценяват.
Не трябва да се отнасяме с пренебрежение към Ал-Шабаб. Това е смъртоносна организация с големи възможности за реализиране на плановете си, обясни той.
The_Agency
на 05.11.2009 в 16:45:39 #15"Не трябва да се отнасяме с пренебрежение към Ал-Шабаб. Това е смъртоносна организация с големи възможности за реализиране на плановете си, обясни той." - дааааа,като се има в предвид кой я спонсорира и снабдява с инфо...
шевкед
на 05.11.2009 в 09:10:53 #14В Ерусалим не съм ходил, но дюгери от нашя край са работили там.Те ми разказаха.А за Газа, ами ще копат хората тунели, какво да правят, не щат за паница булгур да ви молят от сутрин до вечер да отваряте вратат,т.е. вашия копой Мубарак да отвори.
Дуде
на 04.11.2009 в 15:50:26 #13А пропо, специалистите по тунелчетата ше ги намериш по границата Газа-Египет.
Дуде
на 04.11.2009 в 15:48:14 #12Шевкед, както беше казал едно време един професор по повод на забележка на студент (тъмно е като в кучи задник) - завиждам на колегата дето е бил навсякъде. Та и ти - завиждам ти че си бил в "изровените тунели и тунелчета" и си ги видял с очите си. От край време ти си ни всезнайкото по реалното положение на конфликта в Израел.
Lomski
на 04.11.2009 в 12:34:35 #11Вчера Меркел Каза пред US Конгреса. "Който застрашава сигурността на Израел, застрашава и нашата" Тези миришковски да внимават германци да не ги подхванат защото ако германци се хванат да вършат работа - ВИНАГИ я качествено.
шевкед
на 04.11.2009 в 09:29:34 #10Дуде, ако не оревът орталъка, твоите хора ще сложат тихомълком ръка и там,Кнесетът все ще изкара един експроприационен закон и за там,то затуй с показни "посещения" "напипвате пулса" мюсюлманите, ей затова ревът.Иначе, отдолу сте го изкопали със сума ти тунел и тунелчета и само чакате да рухне.
danys
на 03.11.2009 в 23:20:30 #9"Ustrem-Пламен"!Още ли си тука? Помислих си,че вече си в Газа. Хайде на добър ти път! http://smileys.smileycentral.com/cat/F/transport.swf?code=F/1/349&partner=ZSzeb110_ZNman000
Дуде
на 03.11.2009 в 18:46:45 #8Нищо и няма на джамията. Никой не я е пипнал с пръст. Лъжат като цигани. Последният път като излъгаха цял свят че ортодоксите им били осквернили джамията, т.е. качили се там на хълма дето е тя, ореваха орталъка, направиха по целия свят митинги и кво ли не, после с малки букви си признаха че не били разбтали. Били френски туристи. Ама те не били разбрали. Ние си им знаем лъжите. Вие щото сте далеч можете да им вярвате - те на това разчитат.
звено
на 03.11.2009 в 15:32:18 #7Ей каубоя, марш в кенефа да се нахраниш !

Podroben
на 03.11.2009 в 08:17:20 #6Чудя се на израелците как са толкова търпеливи. Това ако беше друга държава, до сега 100 пъти да е емнала арабеските след всички тези провокации - то не беше взривени автобуси, атентати в чужбина, явни войни, и т.н. Планът на Албърт Пайк за 3-та световна война е в ход. Ще видим кой ще е на крака, като се разсее пушекът. Едно е ясно - много хора ще умрат. А от тях голямата част ще са невинни. На арабите не им стигна, че заграбиха ориента и цяла Севетна Африка. Искат още. Да видим до къде ще стигнат нещата.
звено
на 03.11.2009 в 08:16:20 #5Много написано, малко истина и повече демагогия ! Османската империя е империя на хчифутина, 90% от военноначалниците са хевреи, 70% от ръководителите на империята са хевреи, организирането и създаването на еничарският корпус е дело на хевреи, чорбаджиите -платените слуги на хевреина и изедник народен, ..хевреите никога не са страдали от турското робство, напротив успяват да заграбят имотите на много българи чрез измами и мошенничество... Относно портите на Търново именно хевреин отваря пртите и предава храбрите бранители, отбелязано е в книгите за разходи , че е отделена сума за издайника, но получава смърт, наместо злато...! Именно хеврейската клика измъчва и убива Патриар Евтимий, именно те разпространяват богомилството и са виновни за геноцидът над българскията народ, отмъщавайки за разбитата хазарска империя именно от нас ...."хчифутина е зла гад, измамник и има зли очи"- из народният фолклор ! Прав е дядо Вазов , за всичко зло жидът проклет има вина !
danys
на 03.11.2009 в 00:19:07 #4Продължение: гическа офанзива. Още в началото на 30-те години преписвачите на “Песнивеца”, подарен на цар Иван Александър, рисуват по-големи и посложни инициали пред тълкованията на псалмите, които нападат юдейството. [13] Новите изследвания на руски преписи на византийски антисемитски трактати установяват, че техните оригинали са преведени в България през ХІV в. [14] Между 1393 и 1396 г. България пада под османска власт в продължение на почти 500 години. Слухът, разпространяван и в наши дни, че евреин отворил портите на търновската крепост за завоевателите, се дължи на легендата за гроб на “жид” в околността. Но в късната фолклорна традиция “жид” не означава евреин, а митологичен исполин, който обитава земята преди хората. [15] След 1492 г. броят на българските евреи се увеличава поради пристигането на хиляди сефарадски евреи, прогонени от Испания. [16] През следващите векове настъпва миграцията в българските земи на евреите ашкеназим главно от Германия, чиито потомци днес са около 10% от българските евреи. Евреите са предимно търговци, събирачи на данъци, сарафи, банкери, лекари и също понасят теглото на османското потисничество, въпреки че са освободени от някои данъци като харадж и девширме, налагани само на християните. В някои случаи те дори имат възможността да секат свои собствени златни и сребърни монети и такива, датирани от ХІV-ХVІ в., са намерени до миньорския град Етрополе. [17] Тези привилегии отчуждават християните от евреите, чийто образ в масовата представа се налага като сътрудници и дори агенти на турците. Стереотипът се засилва от битовата близост между юдейската и ислямската религия, които са твърде различни от православното християнство. [18] Мнозина еврейски търговци са ограбвани или убивани от разбойници по пътищата. В други случаи евреите стават лесна плячка на искане за откуп особено по време на войни, какъвто е случаят в Скопие през 1688 г. [19] Корумпирани османски чиновници често искат големи суми пари за разрешения да бъдат построени или ремонтирани синагоги. Тъй като повечето българи са неграмотни по време на османското господство, основно тяхно средство за комуникация е фолклорът. Образът на евреина в него е противоречив. [20] Признават се някои очевидни качества на евреите като пестеливост, предприемчивост, трудолюбие, но същевременно продължават да виреят стари пейоративни определения и се изобретяват нови. Евреите обикновено се наричат “чифути”, “базиргяни” или в Цариград през ХVІ в. дори “хаврут” (нощни гърнета). [21] Мъжете евреи са задължени да носят жълти шапки, поради което те често се окачествяват от народа като “жълти евреи”. На първо място, те се смятат за физически грозни, миризливи и нечисти. На второ място, мотивите за отчуждение и омраза към евреите са икономически. Тъй като ценностите на църквите и манастирите често остават залог в кредитори евреи в продължение на десетилетия, докато бъдат откупени, евреите се рисуват като скъперници, жадни само за печалба. В някои народни песни те се хващат на бас с българин дали ще достигне или не дадена цел и само чудо или магия го спасява да загуби жената и имота си. Българският епос познава еврейския етнически персонаж с пейоративното име Жълта Базиргяна, чиято сила се обяснява с природни, а не метафизични причини – пиене на вода от бяла чешма до Солун: “…Рано рани, пред сълнце излази,/ там си мие тия жълти нодзе/ и на гладно сърце вода пие,/ затова е юнак над юнаци…” [22] Българите, които се занимават предимно със земеделие и животновъдство, изразяват в редица поговорки презрението си към евреите, които са градски жители и никога не се отдават на селски труд. На трето място, религията остава много силен дирефенциращ фактор. По традиция евреите се обвиняват като “богоубийци” и като хора, чието коварно намерение е да унищожат Църквата и нейния клир. Многобройни раннохристиянски и византийски разкази, в които хората биват спасени чудодейно от еврейското коварство и жестокост, се разпространяват от български преписвачи до ХІХ в. [23] След връщането на кръстника от църквата с току-що кръстеното дете се разиграва обред на прехода, при който детето се предава и приема трикратно през прага между кръстника и майката и се произнася формулата: “Еврейче го взех, християнче ти го давам”. Долавят се следи от прословутото кръвно обвинение в песни и проповеди, които увещават християните да избягват еврейски ястия и пития, защото са смесени с кръв. Чинът на изповедта в българския Зайков ръкописен молитвеник от ХІV в. завършва с въпроса дали мирянинът е извършил ужасния грях да яде заедно с евреи “и други езичници”. [24] Такива идеи пораждат нетолерантност и страх, чиито размери днес е трудно да си представим. Те достигат своето кресчендо в една народна песен, според която една мома е заставена да се омъжи насила за евреин. Тя разкъсва девет була и девет вериги и когато се успокоява, иска нож да разреже ябълка. С ножа извършва самоубийство - върховния грях за един християнин, вместо да възприеме “нечестивата” юдейска вяра. [25] През ХІХ в. антисемитските настроения се разпространяват сред българския народ вече чрез книги и вестници. В това отношение появата на отявлено антисемитския пасквил “Служение еврейско”, написан от бившия равин Неофит (Солун, 1838 г.), е знаменателна. Той е преведен от гръцки и е отпечатан от българския монах Теодосий Синаит. [26] Често напролет през Страстната седмица се разпространяват клевети, че евреите отвличат християнчета и извличат кръвта им за свои ритуали (Скопие - 1852 г., Самоков - 1859 г., Кюстендил - 1875 г. и др.), въпреки че православните духовници и османските власти правят всичко възможно да ги опровергаят. В някои случаи гръцките владици поддържат градуса на антисемитското напрежение до довеждат нещата до гротеска. През 1864 г. видинският митрополит изнудва селяните от Макреш да му дадат 1500 гроша за повторно освещаване на местната църква, защото боята, с която е измазана, била купена от еврейски търговци. [27] Революционерите са също раздвоени. В своята ви
danys
на 03.11.2009 в 00:16:28 #3Към редовните антисемити! нещо и за вас: АНТИСЕМИТИЗМЪТ В БЪЛГАРИЯ - МИНАЛО И НАСТОЯЩЕ Робите лъжат, а свободните казват истината Аполоний Тиански Един натрапчив мит, който все още е присъщ на официалната българска историография и масовата психика, твърди, че българите, за разлика от своите съседи, не са способни на шовинизъм и расизъм. [1] Тази едностранчива нагласа, която негласно обявява българския народ за уникален и необикновен, явно се дължи на комплекс за малоценност. Тя беше опровергана за сетен път на 3 октомври 2002 г., когато водещият български футболен отбор ЦСКА игра с “Блекбърн”. След мача УЕФА реши да накаже строго ЦСКА, защото българските запалянковци хвърляха бутилки на терена и наричаха един от британските играчи “черна маймуна”. Друга страна на този мит е българското отношение към евреите изобщо и към местното еврейско население в частност. Като вземаха повод от цивилизованото поведение на мнозина българи по време на Втората световна война, до неотдавна историците предпочитаха да пренебрегват или подценяват проявите на локален антисемитизъм. Но подобен подход означава съзнателно изопачаване на истината. В този смисъл Оскар Уайлд е прав, когато твърди, че единственото ни задължение към историята е да я пренапишем. Етническото име “българи” се споменава за първи път през ІV в. Те са конгломерат от племена с ирански произход, които са тюркизирани на втори етап като хуните, аварите и маджарите. Прабългарите са номади, които се заселват и основават първата си държава, известна като “Велика България”, в степите между Азовско море и река Кубан през VІ в. Едно от прабългарските племена, възглавявано от хан Аспарух, напуска този регион поради силния натиск на хазарите и изгражда нова държава на Балканите през 681 г. Тук новодошлите попадат на многобройни колонии от евреи “ромелиоти”, които са част от диаспората след разрушаването на Йерусалим през 69-70 г. Разкрити са основите на богато украсени синагоги от ІІ в. във Филипополис (дн. Пловдив), [2] Никопол, Улпия Ескус (до с. Гиген, Плевенско), [3] Стоби (сега в Македония) [4] и др. През VІ в. византийският историк Прокопий споменава кула, назована “При евреите”, на Дунав в днешна Северозападна България. [5] Когато юдейството става окончателно официална религия на Хазария между 800 и 809 г., някои от подчинените народи в каганата, включително т. нар. “черни българи”, се разбунтуват. Те повикват на помощ балканските българи и маджарите, а каганатът търси като съюзници печенезите. Българската армия, водена от хан Омуртаг (814-831), загубва войната и този факт е отразен в един запазен лапидарен надпис. [6] Вторият случай на антисемитизъм в българската история датира от есента на 866 г. Българският княз Борис І, приел християнството година преди това, моли папа Николай І да даде отговори на редица негови въпроси. 104-ят въпрос засяга някакъв евреин, който, без да е ръкоположен, успява да покръсти мнозина българи, преди да бъде изобличен. В отговора си папата казва, че решението на тази странна травестия зависи от това, дали евреинът е християнин или езичник. [7] Възможността евреинът да е езичник е изключена, но остава неясно дали той не е всъщност хазар или член на някоя неправославна християнска секта. Тъй като неговите кръщения дълго време не предизвикват съмнение, той явно е много добре обучен литургически и владее отлично гръцкия език. След 885 г. учениците на византийските мисионери св. св. Кирил и Методий, които водят богословски диспути в Хазария, бягат от Моравия в България. На основата на новосъздадената славянска азбука възниква нова литература и култура в два основни старобългарски центъра - Велики Преслав и Охрид. [8] Запазените проповеди на книжовника Йоан Екзарх съдържат силни елементи на антисемитизъм. Други автори, като Презвитер Козма и епископ Константин Преславски, твърдят, че евреите са по-лоши от езичници. Това идейно предубеждение идва от византийската полемическа традиция, в която те са обучени. [9] През Средновековието евреите често са дворцови палачи, което не им създава положителна репутация сред населението. През 1230 г., когато българският цар Иван Асен ІІ разгромява епирския деспот Теодор Комнин, той заповядва на двама свои служители евреи да го ослепят. По неизвестни причини те отказват и са екзекутирани в столицата Търново. [10] Липсват данни, че юдейските вярвания се натъкват на нещо повече от словесно противопоставяне в средновековна България. В средата на ХІV в. внезапно настъпва трагедия. Цар Иван Александър се развежда със съпругата си Теодора и се жени за красивата млада еврейка Сара. Тя се покръства и става щедра ктиторка на църковната архитектура и изкуство. Царят свиква събор срещу евреите и наказва редица от тях с бичуване и заточение. Тази антисемитска вълна се смята за реакция на засилена юдейска пропаганда, но обяснението е съвсем неубедително. [11] Според моята хипотеза, която тук предлагам за първи път, датировката на събора (1360 г.) е погрешна. Много по-вероятно е, че той е свикан в края на 1349 или началото на 1350 г., когато бушува “черната чума” на Балканите и в Европа и измира една трета от населението. Епидемията е пряко свързана със слуховете, че за нея са виновни евреите, които отравят кладенците на християните. Навсякъде кладенците се запечатват и християните започват да пият от реки и блата, което още повече засилва разпространението на чумата. Под влиянието на масовата психоза християните нападат еврейските гета и избиват хиляди техни обитатели. [12] Друга, по-прозаична причина за преследването вероятно е намерението на българската аристокрация да се освободи от големите натрупани дългове към кредиторите, които по принцип са евреи. Това преследване съвсем не е случайно, защото е съпроводено от идеологическа офанзива. Още в началото на 30-те години преписвачите на “Песнивеца”, подарен на цар Иван Александър, рисуват по-големи и посложни инициали пред тълкованията на псалмите, които нападат юдейството. [13] Новите изследвания на
Ганчо
на 02.11.2009 в 21:37:26 #2Пламен се предреши.УСТРЕМИТЕЛ...................у гиола Предреши се Илиа па в тиа!
Ганчо
на 02.11.2009 в 20:35:22 #1Немойте бара ,църкви синагоги, джамии.Оставите простлука да се моли каде сака.Негова си е работата. Сака,чалми да носи ,сака фереджета да носи,сака шалвари да носи . Данъците да си плащат!!!!!!!