Италия подкрепя митата, предложени от Европейската комисия върху вноса на електрически превозни средства (EV) от Китай. Това заяви италианският външен министър Антонио Таяни, цитиран от Ройтерс.
Ние подкрепяме задълженията, които Европейската комисия предлага, за да защитим конкурентоспособността на нашите компании, подчерта той. Искаме да работим по търговски план, основан на равенство, изискваме равен достъп за нашите продукти на техните пазари. Нашите компании трябва да се конкурират при равни условия, добави Таяни.
Италия се стреми към климат на положително сътрудничество и истинска реципрочност, за да избегне дъмпинга и пречките от Пекин, които понякога са неразбираеми, отбеляза италианският външен министър. Антонио Таяни добави, че позицията му не компрометира добрите отношения на Италия с Китай.
Италия първоначално подкрепи митата в необвързващо гласуване на членовете на ЕС през юли, но министърът на индустрията Адолфо Урсо посочи, че очаква решение чрез преговори.
Италия остава основен производител на автомобили. Страната се опитва да привлече китайски производители на автомобили, включително Dongfeng и Chery Auto, да отворят заводи, за да увеличат производството на автомобили.
В края на юли италианският премиер Джорджиа Мелони посети Китай, за да засили сътрудничеството с втората по големина икономика в света и да възстанови търговските връзки след напускането на инфраструктурната инвестиционна схема "Един пояс, един път". Президентът Серджо Матарела трябва да посети Китай по-късно тази година, като Таяни е част от делегацията, каза министърът.
Европейската комисия е на ръба да предложи окончателни мита до 35,3% върху електромобилите, произведени в Китай, в допълнение към стандартните 10% мита за внос на автомобили в ЕС. Предложените мита ще бъдат предмет на гласуване от 27-те членки на ЕС. Те ще бъдат приложени до края на октомври, освен ако квалифицираното мнозинство от 15 членове на ЕС, представляващи 65% от населението на ЕС, не гласува против тях.