медведевДмитрий Медведев изпита на свой гръб ниската надеждност на електрониката, вграждана в руските самолети. Самолетът на президента, модел Ту-214, имаше сериозни проблеми с колесника след авария на „интелигентните" системи, съобщава newsru.com.

Машината, която била на само няколко полета, в последствие е била върната в завода, където, според запознати, се наложило буквално да бъде разглобена, за да бъде установена причината за аварията. „Ако проблемите продължат, президентът няма да лети на този самолет", коментира високопоставен чиновник от Кремъл.

След инцидента, Медведев направи разбор на ситуацията в руската авиоиндустрия. Той посочи, че през 2010г. са били произведени само 7 машини, което е 40% спад спрямо 2000г. По думите му, намалената продукция не е най-големият проблем на отрасъла.

Руските самолети не могат да се конкурират със западните образци по тактико-технически характеристики - шум от двигателите, консумация на гориво, далечина на полета, да не говорим за електрониката", коментира държавният глава. Според него, конструкторите трябва да се заловят за работа и да си сътрудничат, вместо да очакват „на готово" пари от държавните поръчки.

В съзвучие с думите на Медведев, президентският авиоотряд ще се оборудва със самолет „Фалкон" са полети на къси разстояния и два „Еърбъс А-319" за средна дистанция.

Руският държавен глава призова и за реорганизация на въздушния транспорт в страната. По думите му за 10 години ще бъдат заделени 5 трилиона рубли за модернизация на сектора. От тях 470 млрд. ще отидат за осъвременяване на летищата и въвеждане на нова система а контрол на полестите.

Медведев заяви, че трябва да бъде създадена нова държавна авиокомпания, която да осигурява превозите от летища с голямо социално значение, които на този етап не са рентабилни. Президентът коментира, че заради огромната територия на Русия, „въздушният транспорт не е лукс като в Европа, а необходимост".