Норвежката полиция е издала международна заповед за издирване на Ринсън Хосе, норвежец от индийски произход, свързан с продажбата на пейджърите на ливанската въоръжена групировка Хизбула, които експлодираха, съобщиха властите в четвъртък. Хосе, на 39 години, изчезна миналата седмица по време на служебно пътуване до САЩ, предава Ройтерс.
Хосе е основател на българската компания Norta Global Ltd , която според доклади е била част от веригата за доставки на пейджърите, използвани от Хизбула. Миналата седмица хиляди пейджъри, както и радиостанции, използвани от членове на групировката, се взривиха в Ливан, причинявайки смъртта на поне 39 души и ранявайки хиляди. Израел е заподозрян за атаката, но не е потвърдил официално участие.
Норвежките власти, в сътрудничество с международните си партньори, се опитват да локализират Хосе. Той е изчезнал на 18 септември по време на бизнес конференция в Бостън, а работодателят му не е успял да се свърже с него оттогава.
Ринсън Хосе, роденият в Индия 39-годишен предприемач базиран в Норвегия, е вписан като собственик на българската фирма. Той отказа да коментира пейджърите, когато бе открит по телефон, и затвори на въпрос за българския бизнес.
Съседите му в тихо предградие на Осло казаха, че не знаят много за него. Амунд Джуве, главен изпълнителен директор на DN Media, където Хосе работи в момента, каза пред Ройтерс, че е запознат с докладите и е предупредил полицията и службите за сигурност. Той каза, че Хосе пътува до Съединените щати.
Профилът на Хосе в Linkedin показва, че той е нает от DN Media Group от февруари 2020 г. DN Media Group съобщи, че е работил в отдела за продажби и че е заминал за конференция в Бостън на 17 септември.
Българското седалище на Norta е регистрирано в жилищна сграда в столицата София, която също е дом на близо 200 други компании, според местен фирмен регистър.В нея обаче нямаше след от Norta.
Съдържанието на уебсайта на Norta Global, globalnorta.com, беше изтрито в четвъртък. Преди това уебсайтът имаше версии на английски, български и норвежки език и рекламираше услуги, включително консултации, технологична интеграция, набиране на персонал и аутсорсинг.