В неделя синдикатът на машинистите GDL в Германия обяви нови стачни действия, тъй като преговорите с държавния железопътен оператор Deutsche Bahn (DB) се оказаха в задънена улица.
Профсъюзът обяви стачка в пътническите превози, която ще започне рано в сряда и ще продължи до петък вечерта. Машинистите от GDL в товарния транспорт започват стачката си на 9 януари, съобщиха от профсъюза, цитиран от "Дойче веле".
Двете страни се опитват да постигнат споразумение за работното време, като GDL иска намаляване на часовете от 38 на 35 седмично, без това да се отрази на заплащането.
GDL вече два пъти спря пътническите влакове с 20-часови и 24-часови стачки.
"Тази стачка е не само напълно ненужна, но и считаме, че е правно недопустима", заяви Мартин Зайлер, главен директор по човешките ресурси на DB.
Зайлер заяви, че преди два дни DB е представила разширено предложение, в което е направила важна стъпка към основното искане на профсъюза по отношение на работното време.
"DB е готова на компромис. Сега е време да се преговаря отново. Ръководството на синдиката на машинистите е прекалило, то трябва най-накрая да се вразуми", каза Зайлер в изявлението си.
DB заяви, че ще се опита да спре стачката със съдебна забрана чрез съда по трудови спорове във Франкфурт.
През декември синдикатът GDL заяви, че планира стачка, която ще продължи няколко дни след коледните празници.
"Групата DB не е използвала коледното примирие, за да противодейства на стачните действия с оферта, която да подлежи на договаряне", заявиха от GDL.
В допълнение към по-краткото работно време GDL иска също така увеличение на заплатите с 555 евро (606 долара) на месец и компенсационен бонус за инфлацията за своите членове.
Преговорите между профсъюза и Deutsche Bahn бяха прекратени в края на ноември, а през декември машинистите организираха 24-часова стачка.
DB категорично отхвърли искането за намаляване на работното време поради недостиг на работна ръка.
Вместо това компанията предложи 11% увеличение на заплатите и възнагражденията за срок на колективния трудов договор от 32 месеца.
Синдикатът отхвърли предложението.
NaskoZashtoto
на 08.01.2024 в 11:03:34 #1Бравос! Пътническите превози на ДБ са на дотации-също като у нас, железницата няма пари да си поддържа нормално инфраструктурата-като у нас, страда от недостиг на персонал-като у нас… НО там профсъюзите използват положението, обявяват стачка и откровено изнудват ръководството за увеличение на заплатите и !!! Съкращаване на работното време !!! , а у нас е тихо и мирно. Затова сме на тоз хал.