Пекин подаде жалба в Световната търговска организация (СТО), в която твърди, че Европейският съюз неправилно е определил антисубсидийни тарифи за нови електрически превозни средства, произведени в Китай. Това предаде Асошиейтед прес.

Китайската дипломатическа мисия към СТО обяви, че твърдо се противопоставя на мерките и отбеляза, че нейният ход е предназначен да защити индустрията на електромобилтие и да подкрепи глобалния преход към по-екологични технологии.

Европейският блок обяви миналия месец, че налага вносни мита до 35% върху електрически превозни средства от Китай, твърдейки, че китайският износ несправедливо подбива цените на индустрията в ЕС. Предвидено е митата да останат в сила пет години, освен ако не може да бъде постигнато приятелско споразумение.

Електрическите превозни средства се превърнаха в основна точка на възпламеняване в по-широк търговски спор за влиянието на китайските правителствени субсидии върху европейските пазари и процъфтяващия износ на зелени технологии от Пекин за блока.

Според Китай ходът на ЕС представлява "злоупотреба с търговски мерки", което нарушава правилата на СТО, и представлява "протекционистични" мерки, според изявлението на мисията.

Валдис Домбровскис, изпълнителен вицепрезидент на Комисията на ЕС, миналата седмица нарече стъпките "пропорционални и целенасочени" и посочи, че имат за цел да подкрепят справедливите пазарни практики и да подкрепят индустриалната база на блока.

ЕК получи зелена светлина за налагане на мита върху електромобилите от Китай

ЕК получи зелена светлина за налагане на мита върху електромобилите от Китай

Поредна стъпка към приключването на антисубсидийното разследване на Комисията