Руските училища са получили нови препоръки за провеждане на специални уроци на фона на "специалната военна операция" в Украйна - учителите трябва да организират часове за учениците от 5-9 и 10-11 клас на тема "Антируските санкции и тяхното въздействие върху националната икономика". Материалите за "санкционния" урок са предадени на "Комерсант" от учител от Москва, а изданието е открило съобщения за такива уроци и на уебсайтовете на училища от Московска област и областите Самара и Орел. Урокът трябва да се проведе в рамките на училищния курс по обществени науки.
Според указанията учителят трябва да "покаже възможностите на Русия за преодоляване на негативните последици от санкциите на западните страни върху икономическата сфера на живота на нашето общество и да даде представа за основните направления на политиката на антисанкции в РФ.
Представянето на това "въздействие" трябва да е по доста положителен начин - на учениците ще бъде разказано за нарастващия дял на руските продукти в няколко сфери, а след това ще бъдат помолени да преценят кои страни ще понесат по-големи икономически загуби от санкциите. Икономисти, интервюирани от "Комерсант", посочват грешките на авторите на препоръките и предупреждават, че руските ученици скоро сами ще се убедят в ефекта от санкциите.
В началото на урока учителят трябва да цитира думите на президента Владимир Путин, че "Русия е подложена на безпрецедентен външен натиск".
Освен това учениците трябва да бъдат попитани дали знаят "какви приоритетни мерки включва политиката на нашата държава срещу санкциите".
Указанията са едва след това възпитателят да обясни какво представляват санкциите: "Ограничения, целящи да "накажат" дадена страна за нейните действия". Тук трябва да се уточни и какви "действия" се имат предвид - "специална военна операция в Украйна, проведена от Русия и наложена от необходимостта да се защити населението на Донбас". Примери за санкции са замразяването на активи на държавни корпорации и банки, както и на част от валутния резерв на Русия. Друг пример е оттеглянето на чуждестранни компании.
След това учителят трябва да им разкаже, че министър-председателят Михаил Мишустин е "посочил защитата на вътрешния пазар и запазването на заетостта на трудоспособното население като най-важните области на политиката на антисанкции". А учениците трябва да отговорят на въпроса "защо тези области са приоритетни".
Към урока се предоставя и видеоклип за ползите от заместването на вноса от родни продукти, в който авторите разказват, че през 90-те и началото на 2000-те години вносните продукти са доминирали над местните. Имало е "активна реклама на чуждестранни стоки" и "идеята за превъзходството на всички вносни продукти и неспособността на руските производители да въведат свои собствени аналози". Но до 2022 г. ситуацията се е променила драстично, казва гласът зад кадър: делът на руските продукти е нараснал в машините за хранително-вкусовата промишленост (от 12% на 45%), селскостопанските машини (от 24% на 55%) и производството на металорежещи машини (от 18% на 38%). Предлага се също така в клас да бъде показана презентация с данни от Министерството на промишлеността и търговията, която показва, че от 2014 г. насам делът на руските стоки в цялата гражданска номенклатура се е увеличил многократно в областта на машиностроенето.
Така учителят, заедно с учениците, трябва да стигне до заключението, че икономическата политика през последните години е насочена към увеличаване на защитата на местните производители, което гарантира държавната устойчивост при външни кризи", се казва в методическите указания на урока. Тук учениците от 5 до 9 клас трябва да изброят набор от мерки за подкрепа на руската икономика и граждани в "условията на засилен санкционен натиск". А учениците от гимназията трябва да опишат очаквания ефект от тях.
В края учениците ще трябва да попълнят въпросник за обратна връзка. Те ще трябва да отговорят на въпросите: "Справедливи ли са санкциите срещу Русия?", "Ще доведат ли санкциите до засилване на руската икономика?", "Кой ще понесе по-големи икономически загуби?" На последният въпрос са дадени три възможни отговора: Русия, страните от НАТО, всички страни по света.
Министерството на образованието е потвърдило пред "Комерсант", че е изпратило методически препоръки до училищата, които са разработени от Института за стратегии за развитие на образованието, който е към Министерството на образованието. Министерството отбеляза, че в разработването на сценария на урока са участвали "външни водещи експерти" от различни сектори.
От Министерство на образованието са заявили, че в Иркутска област такива уроци вече са проведени. Учители от училищата в Крим и Севастопол са потвърдили пред "Комерсант", че ще проведат такъв урок, но са отказали да дадат оценка на самия урок. Обяснението преди всичко е страх да не нарушат законите за неуважение към властта и за дискредитиране на въоръжените сили, които влязоха в сила в последния месец и предвиждат сериозни санкции, включително и затвор.
"Комерсант" припомня, че в началото на март Министерството на образованието препоръча на училищата да проведат специален урок по история с цел да се "формира" у учениците от гимназията "адекватна позиция по въпроса за специална мироопазваща операция на въоръжените сили". След това в училищата са се провели часове, посветени на фалшификациите, като основният призив е бил учениците са призовавани да не вярват на съобщенията на украинските власти за броя на загиналите руски войници. А в урока "Братство на славянските народи" на учениците е разказано за близостта на културите на Русия, Беларус и Украйна, "които днес трябва да останат единна нация и да не се поддават на провокациите на онези, които се опитват да ги разделят".
Кастело Белведере
на 05.04.2022 в 13:48:39 #3Трябва и въпрос "колко страни осъдиха руската агресия в украйна", с отговори: 1) 0 2) 4 3) 141 Ако случайно има отговори различни от 1) да се разследват семейството и въдворят в здравословен сибирски лагер на чист въздух.
panman
на 05.04.2022 в 13:28:31 #2В края учениците ще трябва да попълнят въпросник за обратна връзка. Те ще трябва да отговорят на въпросите: "Справедливи ли са санкциите срещу Русия?", "Ще доведат ли санкциите до засилване на руската икономика?", "Кой ще понесе по-големи икономически загуби?" === Т.е., след цял час манипулиране на учениците ще искат мнението им. Това си е чиста пропаганда и промиване на мозъци. Подобни неща се вършеха и у нас по време на комунизма. Описаното в статията си е чисто връщане към годините на комунистическата демагогия. Всъщност, какви ги говоря? Русия си е все още там.
coco7
на 05.04.2022 в 12:56:24 #1Така се формират савецките говеда, от малки.