Британското правителство призова обществеността да не купува панически, след като някои бензиностанции затвориха заради липса на шофьори на камиони, които да доставят гориво, информира "Франс прес".

Таблоидът "Сън" озаглави първата си страница "Ние работим на празен ход", като пандемията от коронавируса и Брекзит предизвикаха растяща криза в транспортната индустрия.

Ала транспортният министър Грант Шапс настоя, че нямало недостиг на гориво и правителството предприемало стъпки за набиране на повече шофьори.

Болсонару сащиса, Борис Джонсън го молил за спешна доставка на храна на Великобритания

Болсонару сащиса, Борис Джонсън го молил за спешна доставка на храна на Великобритания

Британското посолство в Бразилия обаче оспори разказа на Болсонару

"Съветът би бил да продължим нормално", изтъкна Шапс пред Sky News, след като редица британски бензиностанции, управлявани от BP и Esso, която е собственост на петролния гигант ExxonMobil, бяха принудени да затворят за клиенти.

В. "Таймс" съобщи, че поне 50 от 1200-те бензиностанции на BP са били без поне един вид гориво, докато Шапс каза, че само пет са затворени.

Кабинетът на премиера Борис Джонсън също призовава хората да не се втурват към бензиностанциите въпреки затварянията.

"Във Великобритания няма недостиг на гориво и хората трябва да продължат да купуват гориво както обикновено", увери говорител на "Даунинг Стрийт" вчера.

Експерти и бизнес ръководители уточниха, че Брекзит и пандемията са намалили броя на шофьорите на камиони, работещи във Великобритания, засягайки веригите за доставки на множество предприятия.

Шапс настоя, че проблемът бил в разпределението, а не в Брекзит.

Министърът заяви пред радио Би Би Си, че правителствените мерки за увеличаване на набирането на персонал, като например улесняване на изпитите, за да стане човек шофьор на камион, биха помогнали.

Той обеща да "премести небето и земята и да направи всичко необходимо, за да се увери, че камионите продължават да пренасят стоки, услуги и бензин в цялата страна".

Но въпреки че посочи, че правителството "не изключва нищо", Шапс отхвърли призивите на индустрията да добави шофьорите на камиони към специален списък на индустриите, страдащи от недостиг на работна ръка, за да улесни гражданите на ЕС да получават работни визи.

Шапс твърди, че много хора с право на работа във Великобритания са се отказали от шофирането "често, защото е имало по-евтина европейска работна ръка", подбивайки заплатите им.

"Искаме да върнем тези хора обратно", увери той и добави, че "пазарът реагира, като плаща на шофьорите повече и това връща повече хора".

Но Шапс добави, че Великобритания има желание да "примами" гражданите на ЕС със статут на пребиваване в Обединеното кралство, които са квалифицирани като шофьори на камиони, но вече не работят в сектора.

Той постави под съмнение предложенията, че правителството може да използва армията да доставя гориво, като подчерта: "Вероятно това не е решението по отношение само на голям брой".