Велосипедите могат да играят централна роля в по-големите европейски градове, тъй като правителствата опитват да върнат хората на работа без да се струпват автобуси или влакове, след като блокадата за коронавируса започна да се облекчава, съобщава "Ройтерс".

Великобритания, изоставаща в сравнение с континенталните си съседи, когато става въпрос за колоездене на работа, сега насърчава хората да се качат на колелата като част от 250-милионния паунд спешен активен туристически фонд, обявен миналата седмица.

А във Франция правителството планира да инвестира 20 милиона евро за разработване и субсидиране на пътувания на две колела, които като Великобритания ще включват временни велосипедни алеи.

Докато Амстердам в Холандия и много градове в Северна Европа са подготвени за пътуване с велосипед, в други страни липсата на инфраструктура пречи на използването на велосипеди.

Но тъй като работещите се стремят да избягват претъпкания обществен транспорт, където социалното дистанциране е предизвикателство, пандемията с коронавируса се оказа добра за някои производители на велосипеди.

Франция дава 20 млн. евро на французите да карат колела

Франция дава 20 млн. евро на французите да карат колела

Средства ще се влагат за реновиране на стари велосипеди

Глобалните продажби на електрическите велосипеди на известна компания от Амстердам нараснаха с 48% между края на февруари и средата на март, докато във Великобритания те скочиха с 184% в началото на февруари и края на април.

"Хората са склонни да спазват ежедневни поведенчески процедури и модели, особено за мобилност. Те остават в колите си и продължават да използват метрото. Шокът от коронавируса изтласка хората от нормалната им практика към нови навици", коментира съоснователят на компанията.

Междувременно акциите на някои британски търговци на велосипеди и автомобилни части нараснаха с 26% в понеделник, след като британският министър на транспорта заяви, че тези, които трябва да пътуват до работа, трябва да обмислят колоездене или ходене пеша.

Компания отчела ръст отбеляза, че в момента само 4% от пътуванията се извършват с велосипед във Великобритания, където колоезденето представлява едва 2% от всички пътувания. В Холандия е 27%.

Британският министър на транспорта Грант Шапс заяви, че пътната инфраструктура на Великобритания ще бъде променена, за да е удобна за повече колоездачи и добави, че ще бъдат проведени изпитания за електрически скутери, с потенциал за наемане на превозни средства по британски пътища още през юни.

Пандемията предизвика увеличение на продажбите на велосипеди в Съединените щати, различни хора, които искат да се движат по време на блокиране, и такива, които искат да избегнат риска от заразяване в обществения транспорт.

Здравето сега е толкова важно, колкото регулирането, финансовото състояние и технологиите, що се отнася до промяната на навиците за мобилност, обяснява консултантът Тимо Молер. "В бъдеще много клиенти ще избират начина си на транспорт не само въз основа на цена и комфорт, но и въз основа на възприемана заплаха от инфекция".

Макар и потенциално това да е от полза за продажбите на велосипеди, това може да предложи и проблясък на надежда за производителите на автомобили, чиито продажби се сринаха от коронавирусната криза.

С облекчаване на блокадите, някои производители на автомобили коментира, че бизнесът се е възстановил.