В понеделник беше пусната нова високоскоростна железопътна линия между Париж и Берлин - точно навреме за коледния сезон. Съвместните оператори SNCF и Deutsche Bahn изразяват надежда, че пътниците ще я възприемат като "по-екологична" алтернатива на летенето. Това обобщи АФП.
Услугата ще се извършва ежедневно между Берлин Хауптбанхоф и Париж Гар дьо л'Ест, като ще спира в Страсбург, Карлсруе и Франкфурт Суд, а пътуването ще отнема общо около осем часа.
Досега пътуванията между двете столици включваха няколко прекачвания, които отнемаха до 10 часа.
Наречен "ICE 3", високоскоростният влак предлага 444 места, включително 111 в първа класа.
Първоначално ще има само по една редовна линия всеки ден, която ще тръгва от Париж в 9,55 ч. и ще пристига в Берлин малко след 18 ч. Обратното пътуване ще тръгва от Берлин в 11:54 ч. и ще пристига в Париж малко преди 20:00 ч.
Местата бяха пуснати в продажба през октомври, като цените на билетите започват от 59 евро за еднопосочен билет във втора класа и 69 евро за първа класа.
Цените ще варират в зависимост от търсенето, а пътниците вече ще могат да правят предварителни резервации за 12 месеца напред, в сравнение с досегашните шест.
Германската компания Deutsche Bahn и френската SNCF започнаха да си сътрудничат през 2007 г. и оттогава влаковете ICE и TGV се движат между Франкфурт и Париж и Щутгарт и Париж.
Новият маршрут Берлин-Париж е очакван от години, тъй като железопътните оператори в цяла Европа са подложени на натиск да увеличат услугите си в условията на политически натиск за убеждаване на хората да използват по-екологични транспортни средства.
Членът на управителния съвет на Deutsche Bahn Михаел Петерсон казва, че партньорството е силен сигнал за развитието на европейските железопътни превози. "С нашите партньори за сътрудничество продължаваме да се фокусираме изцяло върху растежа, за да осигурим възможност за по-качествени международни железопътни връзки. Това е единственият начин Европа да постигне целите си в областта на климата".
Главният изпълнителен директор на SNCF Ален Кракович приветства инициативата като доказателство за френско-германския ангажимент за една по-свързана и по-екологична Европа.
SNCF изтъква, че при новото пътуване Париж-Берлин се генерират само 2 кг емисии на въглероден диоксид (CO2) в сравнение с 200 кг емисии за същото разстояние със самолет.
С добавянето на новата високоскоростна линия железопътните оператори ще осигуряват 26 ежедневни връзки между Франция и Германия, включително връзки като Париж-Щутгарт/Мюнхен, Париж-Франкфурт, Франкфурт-Марсилия и сезонната лятна услуга между Франкфурт и Бордо.
Дневната връзка Париж-Берлин допълва нощната връзка между двете столици, управлявана от австрийската железопътна компания OBB в партньорство с SNCF и Deutsche Bahn.
Пътуването с OBB Nightjet отнема около 13 часа и 15 минути, но се извършва само три пъти седмично - във вторник, четвъртък и събота. Той е възобновен миналата година, но е бил съпътстван от множество технически проблеми.
Проучване, публикувано от организацията "Транспорт и околна среда", която се застъпва за по-чист транспорт в Европа, разкри миналата седмица класацията на 27-те европейски железопътни оператори.
Изследването разглежда осем критерия за маршрути на средни и дълги разстояния. Цената е най-важният от тях, но в проучването са взети предвид също така надеждността, програмите за отстъпки, обезщетението в случай на закъснение, впечатленията на пътниците и наличието на нощни влакове и места за велосипеди.
Deutsche Bahn, най-големият железопътен оператор в Европа, се класира на 25-то място по надеждност и на 16-то място в общото класиране. SNCF е на пето място, непосредствено след OBB, а италианският Trenitalia е начело на списъка.