С главния ревизор на НК Железопътна инфраструктура Бисер Минчев разговаряме за зачестилите инциденти на ЖП прелези в страната и начините за тяхното предотвратяване.
Г-н Минчев, защо при положение, че сме една от страните с най-много автоматични прелези и като цяло охраняеми съоражеия, продължават да се случват тежки инциденти на местата, където пътната и железопътната инфраструктура се пресичат?
За съжаление наистина продължават и това е така, защото хората не искаме да спазваме правилата за движение по пътищата. Разполагаме със съораженост на прелезите на високо безопасно ниво такова, каквото го има в много държави, включително и държавите в Западна Европа.
Ние си караме през прелезите, така все едно тях ги няма. Считаме, че сме само ние на пътя и че всички трябва да се съобразяват с нас. Време е обществото да се замисли и такива инциденти да намалеят, виждаме, че по пътищата и без друго стават много инциденти.
Трябват ли някакви конкретни законови или нормативни промени, така че да не се стига до тежки инциденти в бъдеще?
Считам, че законът е добър, просто трябва да се спазва. Трябва да знаем че подлежим на санкциониране и ще бъдем санкционирани.
На какъв етап е идеята за въвеждане система, която да позволи по-малко чакане на прелезите?
Ние сме оценили този факт, че дългото стоене на водачите в очаквана влака може би ги изнервя. На места където е преценено, че това може да се случи, вече се работи по това да бъде намалено чакането на прелезите
На колко прелези вече има изградено видеонаблюдение?
На 19 места, като до края на тази година се очаква те да достигнат близо 30. Те са разположени в на различни места в цялата страна. Смятаме, че камерите на тези съоръжения карат шофьорите да внимават повече, защото знаят, че ще бъдат санкционирани.
Какво може да се направи като допълнителна превенция?
Ние следим развитието на технологиите и виждаме какво се предлага от различните фирми по отношение на безопасността на прелезите. Една от новите разработки е система от датчици, която да определя дали има някои заседнал на прелезите. След обработка информацията се изпраща до машиниста, който управлява влака, за да може той да вземе бързо решение.
Каква е тенденцията относно кражбите?
Считам, че кражбите не са намалели. От началото на годината спрямо миналата имаме завишение. Най-често те се случват преди празници и в съботно-неделните дни.
hydra
на 03.06.2014 в 09:47:23 #3Писна ми от тия бариери, дето ги слагат на всеки прелез! И ги спускат по няколко пъти на ден. Вече пет пъти сменям предната броня заради тях.
mamaleone
на 27.05.2014 в 18:03:42 #2Кр/от кретеноид/, А дерайлиралите влакове от катастрофите с коли или камиони и прочие. Или тези пътници не струват нищо.Но ти дали си виждал влак, освен овце и крави, въобще се съмнявам,след като правиш такова изказване.
mamaleone
на 27.05.2014 в 13:02:40 #1Със закон-няма да се оправи. Закони си има,но не се спазват.За безопастност- ако трябва ще се чака колкото е необходимо,ако не искат да умират. Но лошото е,че покрай тях пострадват и невинни хора. Ако трябва бориерите ако са примерно 3 м. да се направят 6 или 10 м. За да не могат тези малоумници да се промъквати да минават,или да се слагат шипове при смъкнати бариери да им се напукат гумите.Може да излезе по скъпо,но заради човешките животи на невинните пътници си заслужават цената. За толкова други малоумни нещо се дават пари и за това трябва да се отдели пари - заради човешки живот не се скъпят пари