Николина Димитрова, програмен директор на телевизия България он ер, пред news.bg
Г-жо Димитрова, как сe стигна до сътрудничеството с Блумбърг?
Само за около година, след старта ни, ние получихме много и наистина престижни и задължаващи отличия: годишната награда за обективно отразяване на дейностите на БТПП, годишната награда на Асоциацията за допълнително пенсионно осигуряване за обективна журналистика, наградата за успешен старт, в конкурса ИН-5 на Българската стопанска камара, годишната награда на ФИАБЦИ за обективно отразяване на теми в сектора на недвижимите имоти.
На международния медиен фестивал Mediamix 2012, екипът ни взе две награди - за умна инвестиция и за крос медиа. Телевизията все още няма две години в ефир, но вече е два пъти носител на годишното отличие на Българската фондова борса за най-правдиво и професионално отразяване на капиталовия пазар в България.
Последните две попълнения сред престижните награди на екипа на телевизията са Златно перо, присъдено от Съюза на българските журналисти за предаването „Медиите он ер" и годишната награда на Съюза на собствениците на земеделски земи.
Изреждам тези наистина големи постижения, веднъж, за да похваля колегите, които всички заедно имат огромен принос за това. Но, започвам отговора на въпроса ви така, защото сред тези големи отличия, се нарежда и предложението, което Блумбърг ни отправи за партньорство. Това е изключително признание. Ние, разбира се знаехме, че техният екип е наш естествен партньор. Огромната отговорност е, че и те видяха в нас достоен за сътрудничество екип. Наистина, изключително професионално признание и много висока летва!
Бихте ли дали повече информация за параметрите на това сътрудничество?
Медийна група България он ер вече работи в тясно сътрудничество с екипа на Блумбърг. То няма да се изразява просто в преливане на съдържание в телевизионния и радио ефир.
Стремежът е българката публика да получава глобална перспектива по локалните и актуални теми и въпроси. През ефира на нашата телевизия българският бизнес ще може от първа ръка да сверява часовника си със световните икономически тенденции, а българският зрител вече става част от глобалните процеси.
И до този момент екипът на телевизия България он ер фокусираше усилията си в обективността на информацята, в дълбочеността на анализите и коментарите, в експертността на журналистите и гостите в предаванията ни. Чрез сътрудничеството ни с Блумбърг, продуктът ни от локален, става глобален.
Какво да очакваме в програмата на България он ер?
В ефира на България он ер всеки ден ще присъстват коментарите и анализите на живо на специалистите от мултинационалната медийна корпорация.
Чрез всекидневни преки живи връзки от студиата на Блумбърг в САЩ, Европа и Азия, публиката на българската медиа ще получава още по-бърза, качествена и задълбочена информация, както в областта на бизнеса и иконимаката, така и за най-важните световни новини и процеси.
Зрителите ни вече имат възможността да гледат документалните поредици на Блумбърг - Очи в очи, Иноваторите, Правилата на играта, Менторът ... .
Това са все разкази за историята на успеха на световно доказали експертизата си личности. Това са портрети на хората, които разчупват табуто, които променят установените правила, за да подобрят дадено производство, икономически подход, начин на работа ... това са все хората, които подобряват живота ни.
Журналистите на България он ер ще имат възможност да използват телевизионните студиа на мултинационалната медийна корпорация, за да могат пряко да предават своите репортажи, коментари и анализи, да информират от първа ръка българските зрители, да задават въпросите, които ги вълнуват на онези, които взимат решенията и определят бъдещото развитие на света.
Екипите на България он ер и Блумбърг са мотивирани заедно да събират на едно място, на конференции, дискусионни маси, коментарни студиа, хора, доказали своята експертиза в дадена област, за да се поставят важните за обществото въпроси и да търсят най-адеквантите и рационални отговори и решения.
Екипът ни работи непрекъснато за обогатяването на информационния поток. Зрителите ни вече могат да гледат на всеки кръгъл час изданията на нашите новинарски емисии. Работим и по нови собствени предавания, които скоро излязат на екран.
Колегите от България он ер ще получават ли достъп и до студиата на Блумбърг?
Да. Аз вече почти отговорих на този въпрос. Чрез сътрудничеството на България он ер с Блумбърг, журналистите на нашата медиа ще имат възможност да се вкючват пряко от студиата на мултинационалната медийна корпорация по света. Това е изключителна възможност, чрез която българската публика ще става пряк свидетел и участник в най-значимите световни форуми, събития и горещи точки.
Разбира се, и обратното ... всекидневна част от нашия ефир вече са лицата на Франсин Лакуа, на Джонатан Феро, на Марк Бартън ... едни от най-разпознаваемите имена и лица на Блумбърг.
Ще ги виждаме ли и като кореспонденти от България?
Разбира се! Всеки път, когато страната ни е в центъра на значимо събитие, репортерите на България он ер са естествените кореспонденти на Блумбърг от България. Дай Боже, поводите и новините да бъдат само позитивни!