Полина ал-Битар, генерален мениджър „Zepter България", пред news.bg
Преди около 20 години Zepter се свързваше основно с кухненски съдове. Как се разви марката оттогава?
Zepter действително става известен по цял свят с кухненските си съдове и технологията за здравословно приготвяне на храна без вода, мазнина и сол, за която има патент.
Zepter препоръчва да се готви без вода (тя извлича питателните съставки на храната) и без мазнина (за да няма излишни калории и холестерол). Добре е да се готви в подходящи съдове - в които храната не загаря и които запазват нейния вкус и полезните хранителни вещества.
Днес Zepter работи в още 4 направления: медицински уреди, системи за пречистване на водата и въздуха, грижа за кожата и луксозни изделия - часовници и бижута. Обединяващото звено е здравословният начин на живот.
Компанията присъства в над 50 страни в света. Какво се търси най-много на българския пазар?
Най-продаваният ни продукт е съд с вместимост 5.6 л от етажната система за готвене. Предпочита се, защото е практичен за домакинствата с двама до четирима човека. Етажната ни система има репутацията на Ferrari в кухнята. Тя спестява до 70% от енергията, необходима за приготвянето на едно ястие. А часовете, които прекарваме около печката, намаляват с почти 80%.
Уредът за светлинна терапия BIOPTRON е най-търсеният ни медицински уред, а от продуктите за пречистване на вода българското домакинство доста се интересува от Edelwasser. Силен интерес има и към вакуумиращата ни система Vacsy® (тя удължава годността на хранителните продукти до пет пъти) и уреда ни за пречистване на въздуха Therapy Air Ion.
Как българското домакинство приема вашите продукти?
Правилното хранене зависи не само от това каква храна консумираме, а и от това как я приготвяме и съхраняваме. На неправилния начин на приготвяне на храната се дължат ред заболявания - затлъстяването, диабета, хипертонията, сърдечно-съдовите и раковите заболявания. За съжаление, над 30% от децата в България между 6 и 19 години са с наднормено тегло, като този процент непрекъснато се увеличава. За все повече домакинства у нас това е не просто статистика, а реалност, с която се съобразяват и която ги кара да променят старите си навици. За все повече домакинства в България здравословният начин на живот е не просто модерно понятие, а необходимост.
Твърдите, че има значение в какви съдове приготвяме храната си. Ако сиренето обаче е от соя, а каймата с консерванти, наистина ли имат значение съдовете?
В днешно време е много трудно да се проследи произходът на един хранителен продукт по цялата верига - от посяването на семето, през отглеждането му, до закупуването му. Готвенето с продукти, чиито произход не знаем, в съдове на Zepter със сигурност няма да има същите резултати като при готвене с био продукти. Резултатите обаче при приготвяне на храна с еднакъв произход биха били 100% различни при готвене с Zepter, дори само поради не добавянето на подправки, мазнини и сол (без да броим патентованите технологии на компанията, които запазват вкусовите качества на храната).
Какви трудности срещате при налагането на продуктите ви на нашия пазар?
Една от големите трудности е неправилното възприятие за цена. Марката отдавна е синоним на качество, но доста хора, включително представители на средната класа, мислят, че не могат да си позволят продуктите на Zepter, което не е вярно. Съдовете ни например могат да се закупят на разсрочено плащане и са с безпрецедентна безсрочна гаранция. През 1993 г. струваха колкото една гарсониера в столичен квартал. В момента цената им е по-ниска от 1 кв.м. там.
На всеки, който знае, че Zepter е синоним на качество, но си мисли, че цената е прекалено висока, бих казала: „Заповядайте в нашия шоурум и вижте сами!"
Освен, че ни помагат да живеем по-здравословно, нашите продукти пестят време. А здравето и времето са най-големият лукс на нашето съвремие.