На 15 март се отбелязва световният ден на правата на потребителя. И по този случай от Националния статистически институт са подготвили инфографика за това какви разходи имат българските домакинства и за какво харчат най-много те.
Данните показват, че най-голямото перо в бюджета на семействата у нас е храната. 37,3% от разходите са именно за такъв тип продукти за 2016 година, като най-голямо е потреблението на хляб и тестени изделия - 88 килограма средно на лице от домакинство.
Потреблението на месо е двойно по-малко - 45,6 килограма на лице, като от тях най-голям е делът на колбасите. Най-малък пък е на агнешкото и телешкото месо. Голяма тежест в кошницата на семействата имат зеленчудите, които са 70 килограма средно на лице при 49 килограма плодове.


От млечните продукти най-много се пазарува кисело мляко, а от алкохолните напитки - бира.
Извън хранителните продукти вторият най-голям разход на семействата е този за жилище и за битови сметки. Тези харчове са с дял от 17,3% от общите разходи на домакинствата. На трето място е транспортът с 8,3%.
Сравнително еднакъв е делът на разходите за свободно време, култура и образование и съобщения. Най-малко пари българите дават за облекло и обувки, както и за обзавеждане на дома.
