Според проведено от „Отворено общество" изследване през месец май за нагласите за продажба на гласове 6% от анкетираните са заявили, че възнамеряват да продадат гласа си.
10% са заявили, че ще вземат парите, но ще гласуват по съвест. 5% - че ще вземат парите и няма да гласуват. 13% от анкетираните са заявили, че се колебаят, а 65% са заявили, че не биха взели пари.
Данните съобщи Георги Стойчев от гражданска коалиция „Сам избирам". Стойчев подчерта, че хората, които са склонни да вземат пари от купувачи на гласове, са много повече от тези, които са склонни ефективно да продадат гласа си. 6% са ефективните продавачи на гласове, подчерта той.
По въпроса за наказателните мерки изследването е установило, че 6% смятат, че продаването на гласове е нормална практика и не бива да се санкционира. Една трета от гражданите одобряват купуването на гласове или смятат, че нищо не може да се направи, съобщи още Стойчев. Други 13% смятат, че лишаването от право на глас или полагането на обществено полезен труд биха били ефективна форма за наказание, посочи още той.
От гражданската коалиция съобщиха, че са открили безплатна телефонна линия за сигнали за търговия с гласове - 080011224 и предупреждават: „Когато продаваш гласа си, те купуват целия".
Катя Христова от гражданската коалиция съобщи, че над 20 екипа следят финансирането на предизборните кампании. Тя каза, че има мнения, че някои кампании ще превишат допустимите максимални суми. Според председателят на УС на Асоциация "Прозрачност без граници" Огнян Минчев предизборната кампания е наситена с негативна пропаганда, което създава отблъскващи нагласи. Именно отблъскването на избирателите води до победа на партийните твърди ядра, подчерта той.
Анатолий Гълъбов изтъкна, че забелязва организиран опит за изтегляне на основна част от разходите по една кампания преди наблюдавания период, за да може средствата, изхарчени за това, да излязат извън контрола на Сметната палата. Като примери той посочи започналото предварително (преди официалното начало на предизборната кампания) тиражиране на предизборни материали от БСП, респективно „Коалиция за България", „Нова зора".
По думите на Гълъбов създаването на блог на „Нова зора", създаването на клиповете, които можеха да бъдат видени преди официалното начало на кампанията, е, за да не попаднат във финансовите отчети на партиите в края на задължителния период от време.
pusi
на 05.06.2009 в 02:29:12 #7Затвор за комунистическата сган/паплач/.

hey
на 05.06.2009 в 01:34:51 #6Не продавайте гласа си, не продавайте шанса си за по-добър живот! Нека не позволяваме на мутри и крадци да ни управляват и да ни налагат живот без бъдеще!!!!
pepsi
на 05.06.2009 в 00:28:41 #5от тези 6% всички са 100% мургави и се самоопределят или като роми или като турци
hey
на 04.06.2009 в 20:23:06 #4Българи, наистина ли ще се откайете от правото да изберете бъдещето което заслужавате вие и децата ви???? Не мислите ли, че трябва най-после да сме европейци и да покажем, че никой няма право да ни нарежда за кой да гласуваме!!! Не позволявайте на мутрите и крадците от бъдещата коалиция - БОИКОСТОВ да ви манипулират и затварят очите!!!!!!!!! АКО ТЕ СПЕчЕЛЯТ - БЪЛГАРИЯ ГУБИ!
Gozilla
на 04.06.2009 в 17:13:34 #3да бе!?и къде са го проучвали това?..я дя атидат у циганската маала там ще се окаже че 100 ще си продадат гласа..срещу 20-30 лева или безплатни кебапчета и бира!
kandiman
на 04.06.2009 в 17:03:37 #2и аз Само че едва ли са само 6% май отсега искат да кажат че няма да има кой знае какво купуване Бре много ли са исхитриха тес ????!?!?!?

theone
на 04.06.2009 в 16:55:17 #1Аз бих го продала, но на следната цена: 4години х 12 месеца х 2000лева = 96 000 лева Ето това е цената, ако има заинтересовани да се обадят!