От АБВ са притеснени за промени в регламентирането на работата на екипажите в речното корабоплаване.
Искането 30 дни работа и 30 дни почивка, може по същество да ликвидират бранша. Това заяви в Русе председателят на ПП АБВ Румен Петков, след заседание на Изпълнителното бюро на партията и среща с представители на Българската дунавска камара.

Петков обясни, че подобен регламент в трудовите правоотношения на работещите в речното корабоплаване ще наложи 60% увеличение на фонд "Работна заплата". Ще изникне и необходимост от удвояване състава на екипажите.

По данни на Българската дунавска камара и в момента има големи трудности, свързани с навигационните екипажи. "Такъв регламент е непосилен, по оценка на Българската дунавска камара", поясни председателят на АБВ.

От Русенската браншова организация на речните превозвачи информираха, че са изпратили още през януари писмо до премиера Бойко Борисов и до транспортния министър Ивайло Московски, в което назовават проблема, но то е останало без отговор.

При поторно изпращане на писмото през месец май, е получен отговор от администрацията на Министерския съвет, в който се казва: "Исканията са изпратени по компетентност".

"Това е отговор, който не се нуждае от коментар, той е обиден. Това е и административна неграмотност, и политическа безотговорност", каза Румен Петков. По думите му липсва и ангажимент от българските евродепутати.

"Заплахата, пред която е изправен този бизнес в България, е нашите корабособственици да изберат да плават под чужд флаг в държава, която не е членка на Европейския съюз. И вероятно, поради непосилността на бремето, което възлага новият регламент, немалка част от превозвачите ще направят този избор и ние ще съсипем столетна традиция на българското речно корабоплаване", допълни председателят на АБВ.

"Това е много сериозна заплаха за бъдещето на този бизнес и по същество ще постави под съмнение подготовката и реализацията на български граждани в навигационните екипажи. Остава изводът, че Дунав е забравен от българските правителства през последните години", допълни той.

Другият голям проблем на нашето речно корабоплаване е състоянието на поддръжката на коритото на Дунав.
Според областния председател на партията в Русе Валентин Иванов до 1989 година България е вадила по 5 млн. куб. м. инертни материали от Дунав и с това е поддържала корабоплаването безпрепятствено на наша територия.

"В момента държавата ни вади десет пъти по-малко. Един от очебийните резултати е, че в продължение на българската територия на реката има 35 прага, от които 8 са лимитиращи корабоплаването. Невземането на мерки означава, че в обозрим период нашето крайбрежие ще бъде невъзможно за нормално корабоплаване", допълни Иванов.