Развитието на Варна като туристическа дестинация през четирите сезона ще бъде насърчавано от Министерството на туризма, увери министърът на туризма Николина Ангелкова при официалното откриване на летния сезон в морската столица тази вечер.

По думите й, градът е привлекателен не само с морето, но и със своята история и култура.

Тя бе категорична, че Варна е доказала, че българският туристически продукт не само може да бъде развиван, но с целенасочени действия и да бъде подобряван.

"Бих искала да поздравя местната и областната управа, че успешно развиват диверсификацията на българския туристически продукт и съдействат за реализацията на една от основните ни цели - превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация." - посочи Ангелкова.

По думите й пример за това са и данните на НСИ за 2016 г.

"През изминалата година пренощувалите лица в областта са над 1,1 млн. души. Това е увеличение с над 21% в сравнение с 2015 г. Реализираните нощувки са повече от 5,5 милиона като ръстът спрямо предходната година е 24,3%. Приходите от тези нощувки възлизат на над 282 540 236 лв. и това е финансов приход в местната икономика. Това е ръст от почти 24% или повече от 54 млн. лв., които е генерирал отрасъла." - обясни Ангелкова.

Тя отбеляза, че страната ни е разпознаваема сред чуждестранните туристи като дестинация за морски и зимен туризъм, но Варна може да предложи много повече.
"Тук е съхранено огромно културно-историческо наследство, което ние последователно популяризираме от момента на създаване на самостоятелното Министерство на туризма", добави още тя.

Днес в присъствието на министър Ангелкова бе учредена Организацията за управление на Варненския черноморски туристически район.

Тя отбеляза, че туристическото райониране е предпоставка за развитие на конкурентноспособен туризъм и че активностите ще бъдат съобразени със спецификата на различните части от страната. Това ще даде възможност за ефективен регионален маркетинг, който да направи туристическите райони разпознаваеми за потенциалните туристи и успешно да ги представи, както на вътрешния, така и на международния пазар.