Още от първия ден МРРБ започва активна работа. Това стана ясно от брифинг на регионалния министър Иван Шишков, който представи екипа си и приоритетите на повереното му ведомство.

Първият приоритет е завършване на интерконекторната връзка с Гърция. Сред другите приоритети са поддръжката на пътната мрежа, както и ВиК секторът.

Интерконекторът с Гърция е свързан с българската газопреносна мрежа

Интерконекторът с Гърция е свързан с българската газопреносна мрежа

Остава само да бъде тествана връзката с мрежата на "Булгартрансгаз" и участъкът да бъде засипан

За газовата връзка с Гърция Шишков посочи, че заварил кореспонденция между различните ведомства и констатирал, че има доста незавършени дейности. Изготвена е програма за завършване на обекта, стана ясно от думите на служебния министър на регионалното развитие. Ежедневни контакти се осъществявали със строителите на проекта. Шишков показа и снимки от обекта и подчерта, че все още газовата връзка все още прилича на строителен обект. Той е убеден, че забавянето ще се навакса. Министърът е ентусиазиран да се завърши интерконектора с Гърция.

Друга грижа на министъра е поддържането на републиканската пътна мрежа. Заварих това, че няма никаква идея за зимно почистване, отчете Иван Шишков. Не са стартирали и обществените поръчки за зимното почистване. Той е разпоредил в кратки срокове да се осигури зимно почистване. Усещането му е, че Агенция "Пътна инфраструктура (АПИ) е направила всичко възможно да се остави държавата без зимно почистване, за да се удължат договорите на настоящите фирми, които се грижат за снега през зимата. Искаме да спасим зимното почистване, увери министърът.

Шишков смени шефа на АПИ

Шишков смени шефа на АПИ

Мястото на Тодор Василев заема Иво Иванов

За пътната поддръжка Шишков каза, че строителните фирми са станали жертва на политиката. АПИ довела до пълен хаос пътното поддържане, по думите му. Магистрала Хемус не се строи в последните 6-7 месеца, обясни още строителният министър.

МРРБ продължава проверките по всички строителни обекти. Не се работи и по проблемното свлачище на АМ Струма. Амбицията на министър Шишков е да се засили пътното строителство на тунелите Витиня и Ечемишка. Освен това той е констатирал липса на стратегия за развитие на скоростните пътища и магистрали.

И ВиК секторът има проблеми и се нуждае от реформи. Министърът иска по-поносима цена на водата.

Зима посред лято заварил министър Шишков на "Хемус"

Зима посред лято заварил министър Шишков на "Хемус"

И той се захваща с "Автомагистрали"