Няма данни над Георги Семерджиев да е имало чадър от МВР. Ако има покровители, те не са в МВР, а от следствието и прокуратурата. Там би трябвало инспекторатът към ВСС да извърши проверки по досъдебните производствата.

Това стана ясно от думите на съпредседателя на Демократична България Атанас Атанасов пред журналисти след закритото заседание на вътрешната комисия по темата с тежката катастрофа от 5 юли, при която загинаха две млади жени. 

"Някаква справка от 7-8 страници беше представена. През 2004-2005 г. когато е придобил правоспособност да управлява моторно превозно средства, вече е имал 3 нарушения. 9 страници нарушения, констатации и нищо срещу този човек", възмутен е Атанасов. 

Остава в ареста шофьор, заловен с кокаин на бул. "Черни връх"

Остава в ареста шофьор, заловен с кокаин на бул. "Черни връх"

Престъпление е извършил в изпитателния срок

Има 4-5 образувани досъдебни производства срещу Семерджиев, които били доникъде за различни видове престъпления, по думите на Атанасов. Едно от досъдебните производства е било преди 8 години. Има и образувано дисциплинарно производство, което все още не е приключило, като висшите служителите на МВР изразили съмнения пред ресорната комисия, че Семерджиев е бил умишлено пуснат от извършените от него престъпления преди години.

Въпросът затова дали Семерджиев е бил под чадър не е могло да бъде изяснен напълно с аргумент, че проблемът е в сферата на съдебната власт, уточни Атанасов.

Имало е и въпроси от депутатите към висшите служители на МВР за Симона Радев, като за нея не е приключило дисциплинарното производство. Не е установено все още дали тя е била в колата при Семерджиев на мястото на катастрофата или не. 

Той недоумява защо от МВР са искали да има закрито заседание, при положение, че Атанасов не е чул класифицирана информация. Много детайлно се занимавахме с конкретния казус, от което става ясно, че има няколко проблема, които искат законово решение, обясни Атанасов. 

Криминалист пита защо военен прокурор е първият, огледал катастрофата след Семерджиев

Криминалист пита защо военен прокурор е първият, огледал катастрофата след Семерджиев

Дали подобни хора са подходящи за свидетели?

По думите му има нужда от инвестиции в МВР за осигуряване на нови технологии за контрол за движение по пътищата. Трябват на МВР дронове по магистралите, защото те не разполагат с такива средства, а нарушенията трябва да се установяват, посочи Атанасов. 

Според него трябва да се въведат правила и по-високи санкции, за да не се наранява човешкият живот. По 600-700 смъртни случай имаме на година от катастрофи. Широка гама от законови промени са необходими, за да може контролът за движение по пътища да стане ефективен, изтъкна шефът на вътрешната комисия.

Той се надява, че дали настоящето или следващото Народно събрание да направи много сериозни промени в Закона за движение по пътищата, но и в Наказателния кодекс. Трябва да има завишаване на санкциите за някои видове престъпления, включително и въвеждане на нови състави за престъпления във връзка със Закона за движение по пътищата. Трябва да се въведе престъпление: "хулиганство на пътя", настоя Атанасов.

Той е на мнение, че трябва да се регламентира смъкването на регистрационните номера при извършено нарушение на водача, ако е бил под въздействието на алкохол или наркотични вещества.