На пресконференция днес бяха представени резултатите от изследването на "Барометър Инфо", направено в София и още четири областни града в периода от 11 до 14 май сред 910 български граждани, предаде БТА.

Според оповестените резултати, с два процента и половина спрямо февруари намалява броят на заявилите категорично желание да гласуват в изборите за ЕП.
С пет процента намалява броят на тези, които категорично са решили, че няма да гласуват, а два пъти се е увеличил броят на колебаещите се дали да упражнят правото си на глас.

Едниствената партия, която ще има увеличение на гласовете си на изборите, е ГЕРБ, прогнозира представителят на социологическата агенция Николай Николов.

БСП започва да губи от своите периферни избиратели, допълни той, като се мотивира със скандалите около водещи лица в партията. Въпреки това, тези две партии имат шанса да излъчат от пет до шест депутати в ЕП, смята той.

Първенецът в тези избори ще бъде ГЕРБ, посочи Николов. Според него, партията има скрит резерв от колебаещите се и с възможност да ги активизира да гласуват непосредствено преди изборите.

ДПС няма шанс да покачи още своя резултат, защото традиционно партията е мобилизирала 100 процента от електората си, но ниската избирателна активност сред останалите гласоподаватели може да направи партията печеливш участник във вота, коментира той.

На въпроса за коя партия биха гласували, ако изборите за представители в ЕП са днес, от отговорите на респондентите става ясно, че с гласовете може да се осигурят от 5 до 6 мандата за БСП и за ГЕРБ, от 2 до 3 за "Атака", от 3 до 4 за ДПС, 1 за СДС и до един за НДСВ.

Сред предпочитащите да гласуват за ГЕРБ се забелязва покачване на активността, няма промяна при избирателите, предпочитащи "Атака", БСП, СДС, НДСВ.

Участниците в анкетата от София, Варна, Търговище, Пловдив и Русе определят рекламната кампания на БСП като свързана главно с чалга-концерти.

Рекламите на ДПС и НДСВ им се струват прекалено скъпи и натрапчиви.

ССД според тях преекспонират името на Стефан Софиянски.

"Ред, законност и справедливост" спекулира с българските медицински сестри, осъдени в Либия, са посочили анкетираните.

Рекламата на "Атака" се свързва със скандалите около забраните за излъчване на техният предизборен клип, на ВМРО - с кампанията срещу ДПС.

ДСБ е оставила впечатление с предизборните си митинги, а СДС - с носталгичните стари песни и срещи с избирателите.

Запомненото лице от рекламите на ГЕРБ е на кмета на София Бойко Борисов, допълниха от агенцията.